Dificultad técnica   Moderado

Fecha de realización junio 2018

1,9
3,8

cerca de Mas de Barberans, Catalunya (España)

Zona: Parc Natural dels Ports / Prelitoral sud.
Comarca: Baix Ebre.
Data de realització: Juny 2018.

En resum: Caminada curta i senzilla per fer el cim del Mont Caro (1.441m) des de l'aparcament del Refugi de Caro. La pujada és per un corriol que, travessant la carretera diverses vegades, puja fort i ràpid al cim. La baixada, pel Coll dels Pallers, és més llarga i permet gaudir de les vistes tot seguint la carena de la muntanya.

Inici: A l'aparcament de terra que hi ha a tocar del Refugi de Caro i del restaurant. Per arribar-hi cal seguir una carretera asfaltada que surt de Tortosa.

Terreny i dificultat [Moderada]: La majoria de la caminada és per terreny fàcil però hi ha un tram de baixada entre el cim i el Coll dels Pallers que és pedregós i amb força pendent (pedra solta que corre al trepitjar-la). La resta, corriols en molt bon estat i un parell de trams de carretera asfaltada. Boscos de pi roig entre grans estructures rocoses.

Aigua i Sol: No es troben fonts en aquesta ruta (hi ha un bar-restaurant a l'aparcament) i es pot dir que hi ha força ombra. El tram de carretera proper a l'aparcament i la baixada del cim al Coll de Pallers són les zones més exposades al Sol.

El cim del Mont Caro un dia de pluja i boira. Hi ha edificacions amb antenes, panells informatius, un mirador de fusta i una mena de capella amb una verge.

El camí que va del cim del Caro al Coll dels Pallers tot seguint la carena. Es tracta d'un corriol ben marcat per zona rocosa i que permet gaudir de molt bones vistes (si no hi ha boira, clar...).

El Coll de Pallers, punt que marca el final de la caminada per la carena de la muntanya. A partir d'aquí, seguint les marques cap a la dreta, cal sendinsar-se al bosc per anar baixant cap al Refugi de Caro.
  • Foto de Aparcament
Aparcament a tocar del Refugi de Caro i davant d'un restaurant. S'hi arriba seguint una carretera asfaltada que surt de Tortosa.
  • Foto de Caro (1.441m)
El Caro, Montcaro o Mont Caro (1.441 m) és un cim del massís dels Ports de Tortosa-Beseit situat al Baix Ebre, al municipi de Roquetes, dins del Parc Natural dels Ports i és el punt més alt del massís on es troba i alhora el més alt de les comarques tarragonines. Té un vèrtex geodèsic, número 245154001.
  • Foto de Coll del Vicari
Coll que es troba de pujada al cim del Caro i punt on s'abandona el corriol per seguir per un petit tram de carretera.
  • Foto de Mirador
Mirador de fusta situat al cim del Mont Caro, un cim del massís dels Ports de Tortosa-Beseit situat al Baix Ebre, al municipi de Roquetes, dins del Parc Natural dels Ports. És el punt més alt del massís on es troba i alhora el més alt de les comarques tarragonines. Té un vèrtex geodèsic, número 245154001.
  • Foto de Coll dels Pallers
Coll que es troba de baixada del cim del Mont Caro i punt on s'abandona la carena de la muntanya per baixar per bosc cap a l'aparcament.
  • Foto de Coll de la Carrasqueta
Coll que es troba de baixada del cim del Caro. Aquí comença el darrer tram de carretera asfaltada que porta de nou a l'aparcament.
  • Foto de Corriol dreta puja
En aquest punt cal desviar-se a la dreta i pujar pel corriol marcat amb pintura vermella.