• Foto de Refugi dels Rasos de Peguera-Casa Grossa-Canals de Catllarí-Castell de la Torre-Serra de Cal Jardí

Fecha de subida 20 de junio de 2013

Fecha de realización junio 2013

4,4
8,7

cerca de Castellar del Riu, Catalunya (España)

RECORDA si et posiciones sobre " Fes clic aquí per visitar la pàgina Web d'aquesta ruta " (de color blau) que esta al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Picasa que te les fotos de l'excursió.

Sortida - arribada: Refugi dels Rasos de Peguera (el Xalet Vell). Per arribar, agafarem primer carretera de Berga a Sant Llorenç de Morunys i després continuarem per la que puja al Rasos de Peguera.
El recorregut complet és Refugi de Rasos de Peguera-la Creu del Cabrer (el Santcrist)-Baga de les Sequedes-Saleres de Catllarí-Rasa de Catllarí-Coll del Pla-Baume del Cavaller-la Casa Grossa-Sant Martí de les Canals de Catllarí-el Castell de la Torre-Baga de Canals-Pla de Cal Jardí-Collada de la Creu-Camí dels Rulls-Cap de les Llosanques-Coma Bona.

Pujarem un petit tros per la carretera i de seguida seguirem el PR C-73 (senyals de pintura groga i blanca) que ens pujarà a la Creu del cabrer (el Santcrist). Continuarem per la pista que marxa tot baixant en direcció al nord (sense ser asfalta) fins que trobarem la cruïlla on el PR gira a l'est i va a Sant Miquel de Peguera (pal Indicador). Continuarem uns pocs metres més per la pista i en el moment que aquesta gira a l'oest la deixarem.
Marxarem en direcció al nord (senyals de pintura groga en en el pins; Aquesta senyalització ens acompanyarà durant tot el recorregut) a trobar un petit pla conegut com les Saleres del Catllarí on trobarem un tanca per el bestiar. La seguirem amb direcció a l'oest a trobar la pista asfaltada. Aquí tenim un pas canadenc, la deixarem i n'agafarem una de vella que baixa en direcció a l'oest.
Anirem baixant sempre tot seguint la Rasa de Catllarí, intercalant trossos de camí amb trossos de pistes de desemboscar fins arribar a creuar la Rasa de Catllarí on agafarem un camí que ens pujarà al Coll del Pla. Aquí el camí marxa per el mig d'uns pins en direcció al nord-oest, per després baixar fortament a l'oest a trobar el Riu de Tec. Una mica abans trobem una pista forestal que seguirem en direcció sud, per ben aviat, continuar per un altre per el costat del Riu en direcció nord. En trobar el Riu, el creuarem i agafarem el camí que puja per la seva cara oest i ens porta al davant de la Baume del Cavaller.
Un cop visitada (esta sota del Cingle al costat del Riu) tornarem al camí que puja en direcció al sud-oest a trobar la Casa Grossa. Aquí el camí surt pel davant de la porta de la casa per la cara nord i la volta per el seu costat en direcció est. Seguirem sempre el camí que ens baixa a trobar el Riu en el lloc conegut com el Clot de Tec. Creuarem el Riu i començarem a pujar per el mig d'unes feixes (direcció est) fins arribar a l'ermita de Sant Martí de las Canals de Catllarí (Catalunya Romànica, vol. XII, Berguedà, pàgina 325). Seguirem en direcció a l'est a trobar la casa de la Costassa. Per sota de la casa tot seguint una feixa (direcció est marxa un camí que va a trobar les restes d'una molt vella pista forestal que ens baixarà a trobar la Rasa de la Molina. La creuarem, deixarem una pista que la segueix en direcció a l'oest per seguir la que puja a trobar una pista principal que seguirem amb direcció al nord-est fins que trobarem una cruïlla de pistes. Deixarem la principal i agafarem la més vella que marxa força planejant i tot seguint la Rasa de Rocablanca fins trobar-la.
La creuarem i pujarem per el mig de les feixes fins arribar a dalt del turó on trobarem unes molt minses runes del Castell. Desfarem uns pocs metres de la pujada i voltarem el turo per la cara nord per trobar les restes de la casa de la Torre. Agafarem la pista que tenim al costat i la seguirem tot pujant (direcció est) a trobar la principal que em deixat abans al costat de la Rasa de la Molina. Aquí girarem al sud-oest tot seguint la pista. Una mica abans d'un tancat per el bastia el camí gira al oest i puja per sobre del Pla del Confós a trobar una pista de desemboscar que seguirem en direcció a l'est tot creuant la Baga de Canals fins trobar una pista que també puja del Pla del Confós.
La seguirem en direcció al sud-oest fins que aquesta gira al sud-est i esdevé camí, el qual ens pujarà al Pla de Cal Jardí. Seguirem pujant tot seguint la Serra de Cal Jardí fins arribar a la Collada de la Creu on deixarem la serra i seguirem el camí que baixa una mica i després marxa planejant al sud-est. És el Camí dels Rulls, ens portarà al Cap de les Llosanques i d'aquí en direcció a l'est ens baixarà a la Collada de Comabona on ens retrobem amb el PR C 73.2 (pal indicador) que seguirem tot pujant en direcció nord-est fins al nostre punt de sortida, el Xalet Vell conegut com el Refugi dels Rasos de Peguera.

Cartografia Editorial Alpina, mapa Rasos de Peguera.