Fecha de subida 13 de julio de 2019

Fecha de realización julio 2019

1,9
3,8

cerca de Bagà, Catalunya (España)

Excursió feta el dia 12/07/2019
Interessant excursió a Roca Tallada.
Sortim del Pont de Sant Nazari i seguim el camí de Gréixer, al wp2 deixem el trencant de Gréixer a la nostre dreta, continuem en pista marcada com a GR i marques carabasses de la ruta dels Cavalls del Vent, fins arribar al wp3 Coll d'Escriu, aquí s'acaba l'esbarjo i comença la moguda. Des de el coll mateix s'agafa, a la nostre esquerra, un perdut camí que s'enfila de valent, al wp4 s'ha de superar un petit grau, on hi ha un cable per ajudar-nos, al wp5 arribem a dalt un turó on hi ha una fita de terme. Ara toca baixar, una mica, tot seguint la cinglera, no s'ha perdre gaire alçada i mirar de tenir-la sempre a la vista. Camí no hi ha camí, està ple de boixos que ens ajuden a superar alguns passos, de tant en tant trobem alguna fita, però no sempre estan en el millor lloc. Al wp6 ja enterm a una zona de pins i un tros avall, a la nostre dreta, veim la collada de La Coma Castellana wp7. A partir d'aquí comencem a trobar marques de color vermell i el camí puja amb ganes fins arribar al wp8, on trobem un grau que està equipat amb una cadena i graons de ferro, el grau no és difícil, però s'hi ha de parar molta atenció. Un cop passat el grau, on s'acaba la cadena, el camí és herbós i puja molt fort, jo vaig tirar recta amunt, i quant vaig ser a dalt em va sembla que poder hauria anat millor per la meva esquerra, no ho sé. Al wp9 s'arriba a Roca Tallada, magnifiques vistes del Pedraforca i de la serra del Moixeró.
Per baixar de Roca Tallada continuen les marques vermelles, al primer cop d'ull sembla una baixada complicada, però anant amb compte i tenint paciència es va baixant, s'ha de seguir la carena anant uns metres per sota d'ella (a la dreta) hi ha marques i alguna fita, però com que no hi ha camí, és molt fàcil perdre-les. Arribem al Coll de la Mona wp10, aquí passem a l'esquerra de la carena per una forta baixada equipada amb un llarg cable, és molt fàcil. Ara ja per camí petit però ben fressat arribem al wp11 coll d'Abiol, i per una molt dreta i perduda pista ens porta al punt d'inici.
Aquesta excursió la catalogo com a difícil, perquè des de coll d'Escriu fins el coll de La Mona és sense camí definit, tant les pujades com les baixades són entre pedra i boixos on es fa difícil progressar, la pujada a Roca Tallada amb el grau i l'últim tram abans d'arribar al cim, fan que sigui una excursió curta, però no per anar-hi a passejar. Pel demès una caminada per recordar-la.