Fecha de subida 27 de octubre de 2013

1,9
3,7

Vista 1964 veces, descargada 48 veces

cerca de Rocafort de Queralt, Catalunya (España)

L'itinerari d'avui segueix quasi al peu de la lletra el Camí de les Fites, itinerari saludable senyalitzat amb el color vermell pels voltants de Rocafort de Queralt, Conca de Barberà.

Si voleu, us podeu descarregar els detalls del mateix des de la web de la Conca de Barberà.

Felicitem als impulsors d'aquests itineraris creats aquest any 2013. A dia d'avui, la senyalització és perfecte, impossible de perdre's.

Ens trobem davant d'un paisatge d'unes característiques molt especials. Creiem que és un clar exemple de geografia física i humana mediterrània 100%. Podríem ser a l'Orient Mitjà, en una illa al bell mig de la Mediterrània ... Vinya i cereals, sobre tot. Ametllers i algunes oliveres, alzines i pins. Murs i barraques de pedra seca. I moltes pallisses, la majoria molt degradades ..., però que ens permeten veure com era l'interior d'aquest tipus de construcció, exemple d'arquitectura popular.

Aquesta barreja de vinya i cereal és molt pròpia de Rocafort ja que, per sobre dels 500 metres d'altitud, és el darrer terme de la Conca de Barberà pròpiament dita, on predomina la vinya, i és l'entrada a la Baixa Segarra, terra de cereals. En funció de l'època de l'any el paisatge que hi veureu serà molt diferent. A nosaltres ens agrada molt a la primavera quan el cereal es mou pel vent com si fos una mar de color verd que canvia constantment de tonalitat.

El que no hi veiem són animals... Zero ramaderia.

Només els 10 primers minuts i 5 més abans d'agafar la pista de Comadellops es fan per pista asfaltada. Passem per les partides de les Planes i de la Manyana, i en funció d'on ens trobem podem tenir magnífiques vistes dels cims que més a prop o més lluny ens envolten. El Montclar, la Serra del Comaverd, les Muntanyes de Prades, la Serra del Tallat, la petita Serra d'en Calderó... Forés encimbellat sempre fa goig. I quines boniques vistes sobre Rocafort sobre tot a la part final del camí!

Per cert, ens ha cridat l'atenció que encara que el Camí és diu de les Fites ... no s'en troba cap seguint l'itinerari (en tot cas, només s'en veu una de lluny ...). Curiós, no?

I per acabar, si després de la passejada voleu menjar bé, preneu nota: Restaurant Rocafort, 977 89 80 66, a la Plaça de l'Església, o Restaurant Mircla, 977 89 80 27, a peu de la carretera, ambdós a Rocafort de Queralt. I no oblideu de passar pel Celler Cooperatiu de les Tres Naus, obra mestre de César Martinell.

I això és tot per avui, esperem si la feu us agradi.