Dificultad técnica   Fácil

Fecha de realización mayo 2018

1,0
2,0

cerca de Niokhóri, South Aegean (Greece)

(En mi web, se accede a la traducción automática al castellano, galego y euskera) (In my web, you can access the automatic translation into English and other languages)

(Dodecanès) Ruta el mes de maig de 2018; 4 km; +50 -50; 3,5 hores. Ruta urbana amb el següent itinerari: Port Mandraki, Ciutat de Rodos, mesquita Soliman, Carrer dels Cavallers, Palau del Gran Mestre. Participants: 6. Tipus de sortida: circular; Dificultat: fàcil.

FA ANYS: Després de la Segona Guerra Mundial, Rodes va ser un protectorat anglès, fins que va passar a formar de Grècia el març de 1948.

1, Aquesta ruta urbana és a Rodos (Rodes o Rodhos) després que hem tornat de fer una volta per les illes del Dodecanès. Ahir vam salpar de Simi i després de visitar el monestir de Panormitis vam creuar cap al port de Mandraki a Rodos.

2, La bocana del port Mandraki presenta les seus dues magnífiques escultures dels dos cérvols. Segons la tradició en el lloc d’aquestes dues columnes hi havia el llegendari Colós de Rodes.

3, Un mapa de la ciutat ens mostra com el port i la ciutat antiga, emmurallada, estan situats a l’extrem de llevant. La posterior expansió i especialment el creixement del turisme han saturat tota la resta de la punta nord, l’oest i el sud de la vila fortificada. Lògicament el que és més interessant està entre muralles.

4, Començo la ruta al davant del monument a Alexandros Diakos. Grècia va entrar en la Segona Guerra Mundial quan Itàlia va declarar la guerra l’octubre de 1940. Aquella guerra brutal iniciada per homes inhumans de pensament feixista. A Itàlia, Musolini; a Alemanya, Hitler. És legal tenir pensament de dretes o d’esquerres, però quan hi ha persones que son seguidors del pensament de nazi, fa que la societat sigui menys tolerant. Alexandros Diakos, que havia nascut a l’illa de... ...