Tiempo  una hora 29 minutos

Fecha de realización marzo 2016

1,6
3,2

cerca de La Culata, Canarias (España)

Ruta de senderisme per la illa de Gran Canaria.

Sortida de l'aparcament de la Goleta. El camí està perfectament indicat.

Iniciem la ruta per el camí tradicional. Es molt a prop (1,5 km). Hi arribem ràpidament per fer-nos les fotos de rigor. El lloc és espectacular. Una pedra de 80 metres d'alçada amb un altra al costat que sembla una granota sobre un pic de 1.813m.

Les vistes son fantàstiques. Es veu tot el sur de la illa i al fons al oest el majestuós Teide de la illa de Tenerife,

Baixem un altra cop al camí per anar fent el nostre recorregut. Seguim el camí en direcció La Culata, perfectament senyalitzat. Donem la volta al Roque arribem a tocar al poble de La Culata i ens situem just a sota al punt de sortida. Aquí trobem el camí de pujar fins a dalt. El màxim desnivell positiu el trobem aquí, però és una pujada de poc més de un kilòmetre que la fem sense problemes.

Arribem a dalt, fem un refresc i final de la ruta.

Ruta molt recomenable si aneu per Gran Canaria.

Info de la wikipedia:

Localización
Está ubicado dentro del Parque Rural del Nublo y se encuentra situado en el centro geográfico de la isla, sobre tierras del municipio de Tejeda, en una zona muy abrupta. Junto al Roque Nublo se encuentran otras formaciones rocosas singulares, tales como el llamado Roque del Fraile y La Rana.

Características
De origen volcánico, el roque se eleva 80 metros sobre su base y 1.813 metros sobre el nivel del mar. En la antigüedad fue utilizado como lugar de culto aborigen. En el año 1987 fue declarado Espacio Natural y en 1994 fue declarado Parque Rural.

La altitud más grande de Gran Canaria son 1.949 metros con el Pico de las Nieves. Existe un sendero con una caminata atractiva que lleva hasta la base del Roque Nublo en aproximadamente 40 minutos. El Roque Nublo es el símbolo por antonomasia de la isla de Gran Canaria.