Tiempo en movimiento  una hora 32 minutos

Fecha de realización febrero 2020

1,5
2,9

cerca de Rosell, Valencia (España)

Rossell-Sant Marc-Carrascalet-Mas de la Mora-Rossell

Ruta que enllaça els 2 trams nous que han obert i acondicionat la brigada i Ajuntament de Rossell, als quals felicitem pel bon treball realitzat.
Iniciem la caminada detràs de les escoles de Rossell, pujem a Sant Marc, per la senda dels depòsits d'aigua municipals. Un cop dalt al pla de l'ermita de Sant Marc, anem uns metres per la pista formigonada a l'esquerra, i a pocs metres trobem un pal curt a la dreta, al principi d'un camí, indicatiu de l'inici de la ruta. Primer per cami de terra, seguint les marques grogues de ruta local. Seguint pel cami del mig i al poc ens desviem a la dreta, i ara ja si, seguim per la senda marcada que hi ha. Continuem, sempre per senda, i abans de començar una petita baixadeta que hi ha al barranquet, a la dreta, indicat en una fita de pedres, hi ha una baixada d'uns pocs metres a una cova, marcada amb waypoint, cova Gangalla, molt interessant i prou gran. Recuperem la senda i continuem , sempre per dalt i en vistes del camí vell de La Senia. Passem per un corral, waypoint corral. Seguim planejant per la senda i al poc, ja comença la baixada cap al camí vell de La Senia. Acabant la baixa, i abans de sortir a la pista del cami vell, ens desviem a l'esquerra, vorejant el barranc de les Tones, que sempre ens queda a la dreta. Continuem per una zona amb molta ombria i pins. Trobem un forn de calç, encara molt definit i conservat, continuem senda i ja anem deixant el barranc de les Tones abaix i a la dreta i començant la pujada. Cap a la meitat de la pujada, trobem les restes d'un corral, marcat en waypoint. Continuem pujant i un cop dalt de tot, ja estem en vistes de les ballesteres, i en unes vistes diferents, del Mas de la Mora. A partir d'aqui, anem baixant per la senda molt definida i amb un tram d'escales molt treballat i bonic que fan prou suau la baixada. Al final de la baixada, sortim al camí, quasi al Mas de la Mora, i pel camí, a l'esquerra, anem cap a Rossell i punt d'inici.
Destacar que la senda està recient oberta, molt marcada i en trams d'escales molt bonics i que fan les pujades i baixades mes suaus i accessibles.
Felicitar una vegada més la grup de la brigada per la feina feta i a l'Ajuntament de Rossell