Tiempo en movimiento  2 horas

Fecha de realización mayo 2018

2,5
4,9

cerca de Bolmente, Galicia (España)

Partindo do Outeiro, adega Cividade, esta ruta circular achégase ao colado da Cividade, xusto por riba do Miradoiro do mesmo nome, polo camiño de carro con arca ou pilo no que se traían as uvas. Nese percorrido, pasamos xusto por riba das Chouselas, a costa do Bouzo e, máis adiante a Filgueira, tamén costa, na que á dereita vemos subir tamén o camiño de carro vello. No cima petada, a 50 metros unha fontela, na actualidade bañeira de xabaríns.
De regreso, seguimos o corta-lumes do Monte Camilo dos veciños de Bolmente. De seguida intuímos o colado da Cividade desde o que (pola maleza) non vemos a Peneda das Merendas, xa rega abaixo. A pouco máis de media subida, desprazámonos á dereita, cara ao canón, para accedermos ao Castro da Cividade. É ben curioso o indicador de guizos feito para a ocasión. En realidade, o núcleo castrexo e despois romano que dá nome ao tramo que vai desde o alto da ribeira á pedreira desordenada que e a viña, sobre o mesmo Sil.
No cima da subida, o punto máis alto: o Cotarro das Rodas. Dous puntos de observación Desde o alto. Anotamos despois catro dos moitos colados que hai: o das Rodas, o do Vento, o do Boqueiriño, o da Nogueira da Laxa (tamén do Santo). Finalmente, o paso polo petróglifo da Laxa da Carreira. Aínda que nas informacións da prensa se di que o descubriu un veciño do lugar, todos sabemos que foi Manuel Verao un 19 de marzo, día de San Xosé.
Xusto na aba do monte cara ao Outeiro anotamos a Fonte da Bouza que por degraza xa non o é. Nin fonte, nin Bouza. Un inmenso piñeiral.
Uns metros antes das Chouselas tomamos o camiño á esquerda por riba do lugar.
Xusto ás nosas costas para non nos confundirmos.
O de moderna por iso de que a protección dos bichos xa non se basea nas paredes circulares das de vello que hai na ribeira.
Neste punto collemos a pista "xeral".
A uns 10 metros camiña connosco o de carro. Poucos tramos se conservan. A necesidade de amplialos foi un caso de adaptación necesaria.
Foi deseñado por Isabel Aguirre. Ben dá a sensación de que camiñamos cara á vertixe. Do outro lado Cerreda e máis o regato do Rabo da Mula. Tamén ten leria a historia, se estivesen outras cousas tan de actualidade.
Posiblemente dúas plataformas, unha segunda máis cara ao Sil. Foi cousa de Alfonso Campos, do Colado do Vento e de Francos, dar con el.
Xusto as canteiras onde se facían as rodas de muíño. De moita sona en toda a comarca pola súa calidade. Xosé Ramón Verao, canteiro que foi e bon, atribúello ao tipo de grao da pedra e a falta de lizos.
Non queda outra que achegarse aí e mirar.
O mesmo que no anterior. E ademais de mirar, algo haberemos de ver.
Seguro que dedicado a retirar as rodas xa rematadas. Tamén se lle chama o colado das Moas.
Calquera o tomaría coo nome lietrario ou refuxio para a súas vivencias mías íntimas, pero é cousa da Ascociación do Colado do Vento, que o fixou nominalmente para a posterirade.
Non sabería que dicir. Non vexo demasiado campo de visión. Non son técnico.
Que mágoa, coa sonoridade do nome e as suxestións que desvela, que non se poida ver o canón.
Desde aquí si que hai unha vista ampla. O mosteiro de Sta Cristina, Castro, Portela. A Cabeza da Meda ardida en outubro de 2017.
Desde o Colado do Santo ou da Nogueira da Laxa, o Eucalipto do Médico.
Petróglifo. Coviñas e sucos fundamentalmente.
Aquí está a traida de auga de Cacedo e mais O Outeiro. Hoxe a auga hai que subila desde a Lama de Ferrón practiacmente todo o ano. Sabemos que o ano que se cortou o monte volveu funcionar a traída desde esta mina todo o ano. A tapada de por riba aínda non tiña piñeiros.
Xosé Ramón Verao, coa colaboración do Pepe do Outeiro, quen transmitiu a paixón pola viticultura e a Viña da Cividade, fixo a punteiro e maza a casa que no seu baixo acolle Adega Cividade. Principio fin da ruta.