6,0

cerca de Cedó, Catalunya (España)

Tipus: Sender i BTT
Dificultat: Baixa
Recorregut: 22,900 km
Punt de sortida i arribada: la Sedó (Podeu iniciar la ruta des de qualsevol punt ja que és circular, però us suggerim començar-la a la Sedó)
Mereixen una parada:
Castellmeià
Mare de Déu de Santesmasses

Descripció:

La Ruta de l’Aigua és la més extensa de totes. Situada a la zona sud del terme, és una ruta que posa accent en el recurs més preuat que podem trobar en aquestes terres i el seu aprofitament: l’aigua.
Històricament aquest bé escàs ha condicionat molt el desenvolupament i, per tant, moltes de les actuacions humanes en el territori s’han encaminat a treure’n el màxim rendiment.
Prenent com a fil conductor el torrent d’Oró al seu pas per Torrefeta, Bellveí, el Far o el Llor i el riu Sió a l’alçada de Sedó, trobem nombrosos elements, peixeres, canals, hortes, molins, basses, etcètera, que ens mostres com duran segles es va desenvolupar una cultura de l’aprofitament de l’aigua que no podem oblidar.