Tiempo en movimiento  2 horas 5 minutos

Fecha de realización noviembre 2020

1,8
3,5

cerca de Vallvidrera, el Tibidabo i les Planes, Catalunya (España)

Comencem la caminata a Vallvidrera a prop del mercat municipal, per una pista baixem fins al pantà de Vallvidrera, inagurat l’any 1864, amb la finalitat de dur aigua potable a Sarrià a través del Mina Grott. Seguim el nostre camí en direcció a la carretera BV-1462 i aviat, ens trobem amb la parròquia de Santa Maria de Vallvidrera, d'origen romànic però amb l'edifici actual del segle XVI, i d'’estil gòtic tardà, amb una nau, absis poligonal i campanar de planta quadrada. Des d'aquest lloc també es pot veure a la part alta d'un turó, la masia de Vil·la Joana, l’edifici actual el construí la família Miralles, a mitjans del segle XIX, quan el va adquirir. Al maig de 1902, Ramon Miralles va convidar-hi el poeta Jacint Verdaguer quan els metges van recomanar-li aire de muntanya per pal·liar els efectes de la seva avançada tuberculosi. El poeta va morir en aquesta finca el dia 10 de juny d'aquell any.
Seguim el nostre camí i després d'haver passat per l'aire de lleure un corriol ens acosta al revolt de les monges, creuem la carretera i per una pista seguim les indicacions i ens enfilem fins la font de la Budallera, El paratge va ser enjardinat per Forestier al començament de segle XX. A partir d'aquí ja sols ens queda l'última pujada fins arribar a la Torre de Collserola, és una torre de telecomunicacions inaugurada el 1992 amb motiu dels Jocs Olímpics de Barcelona. La torre fa 267,5 metres d'alçària, té un pes de 3.000 tones d'estructura metàl·lica, i està situada dalt el Turó de la Vilana, a una altitud de 445,4 metres sobre el nivell de la mar. Des de la torre anem a bucar la carretera del Tibidabo a Vallvidrera, i en pocs metres arribem al punt de partida d'aquesta excursió.
Lago

Pantà de Vallvidrera

Monumento

Vi·la Joana

Sitio religioso

Santa Maria de Vallvidrera

Revolt de les Monges

El 27 de juliol de 1936, en aquest revolt, a la carretera de Vallvidrera, a Les Planes, van ser assassinades cinc religioses. Avui hi ha un cartell i una creu que recorden els fets.