• Foto de RUTA DELS LLACS - El gran circ glacial de Colomèrs

Fecha de realización septiembre 2014

3,0
5,9

cerca de Vaqueira-Beret, Catalunya (España)

Clàssica sortida circular una de les zones més visitades de la Val d'Aran. Colomèrs mostra una de les concentracions més grans d'estanys dels Pirineus. Una sortida circular on podrem apreciar roques tectòniques i formes glacials espectaculars.

Accés en cotxe a la vall d'Aiguamòg fins als banys de Tredòs i segons la temporada podrem pujar amb cotxe fins al pàrquing del guarda, fins arribar al circ de Colomèrs.

Temps aproximat: Sortim des de el pàrquing del refugi 45 minuts fins al refugi i quatre hores més per vorejar els estanys.

Podem veure un paisatge glacial pràcticament únic, amb el conjunt de circs de Colomèrs que formaven un camp de glaç immens que, amb la desglaciació, va originar una de les densitats més grans d’estanys dels Pirineus.

Parking

Lac_Obago

Lac Long

Lac_Long

Parking fi de la circular

Parking_fi_de_la_circular

• Foto de salva007

salva007 12-jul-2017

Gran, molt maca i recomanable ruta d'autèntic senderisme. L'entorn és una passada i el track està ben marcat. L'Estany Gelat i el Circ és un dels llocs que més ens va agradar. A alguns llocs encara hi vam trobar neu/gel. És una ruta per passar un gran dia a un lloc fantastic. La vam fer amb 7 hores 30 minuts, incloent-hi les típiques parades, moltes fotos, dinar i alguna remullada als peus.

• Foto de IMMA - SOC NATURA

IMMA - SOC NATURA 28-sep-2019

Moltes gràcies per compartir aquesta fantàstica ruta!!! Ens ha encantat. L'hem feta pel pont de la Mercè del 2019 i hem tingut el privilegi de gaudir d'aquest paisatge únic gairebé en solitari. Estic d'acord que és una ruta de dificultat moderada perquè és alta muntanya, hi ha molta pedra i cal estar molt atent on es posa el peu en gairebé tot el recorregut. Realment cal estar en forma. Hem tardat 7 hores i mitja brutes i unes 6 hores netes, fent moltes fotos i parada per dinar, però no ens hem encantat gaire. La ruta està senyalitzada (pals indicadors i marques de pintura vermella) però hi ha alguns petits trams on els senyals es perden i va bé tenir el track. Cal dir que hem accedit fins al pàrquing del guarda amb el nostre cotxe per una pista que està asfaltada fins als banys de Tredòs i que després és de terra però que està força bé i hi poden passar els turismes. Per cert, per poc no fem la ruta perquè la part de pista asfaltada està en obres i hi ha un rètol que avisa que no s'hi pot circular en determinades hores. Comentar també que la ruta es podria completar visitant un llac més si tanquem el cercle anant cap al refugi de Colomers (com fan altres tracks del wikiloc) en comptes de tirar avall directament cap al pàrquing.