• Foto de Sa Panada-Son Llabià-Bànyols-pas d'en Simonet: 25 MAR 2018

Fecha de realización marzo 2018

3,2
6,5

cerca de Binissalem, Baleares (España)

Sortim de l'estació del tren de Binissalem cap a can Arabí, uns metres després giram a la dreta, pel camí de can Pere Antoni. Abans d'arribar a aquesta possessió, giram a l'esquerra, cap al mirador de sa Panada, un humil puget d'uns 300 metres d'altària, on des del curiós mirador, dominarem part del pla de l'illa. Baixam cap al coll o pas d'en Simonet, que deixarem a l'esquerra, sense creuar-lo. Giram a la dreta, per dirigir-nos cap a Son Llabià, una antiga possessió, la família propietària de la qual (Simonet de Son Llabià, s XV) donà nom al pas o collada. Passam per la carrera de les cases (camí públic), i continuam fins a la carretera (Ma-2110, Alaró-Lloseta), on giram a l'esquerra. Caminam per l'asfalt fins al camí Vell d'Orient, on giram altra vegada a l'esquerra. Passarem pel costat de la gran possessió de Son Fortesa. Giram a l'esquerra per una camada sense asfaltar, que ens menarà a l'antiga possessió de Bànyols, passant pel pont sobre el torrent de Solleric. A Bànyols feim aturada per contemplar el deteriorament de les grans cases, on aprofitam per a dinar. Reprenem la marxa cap a Binissalem. Aquí hi ha dues opcions, o anar per territori salvatge (s'han de botar algunes reixetes per propietat privada) o continuar per bon camí. Aquesta vegada decidim pujar a la mala cap als costers del puig de Bellveure. Així, arribarem una altra vegada al coll o pas d'en Simonet. Des d'ell, ja tot serà cap avall fins arribar al punt de partida.