Fecha de subida 23 de abril de 2018

Fecha de realización abril 2018

4,3
8,7

cerca de Sant Bartomeu del Grau, Catalunya (España)

(En mi web, se accede a la traducción automática al castellano, galego y euskera) (In my web, you can access the automatic translation into English and other languages)

(Osona) Ruta el 22/04/2018; 17,5 km; +520 -520; 5,5 hores. Excursió organitzada per la Colla del Sahara amb el següent itinerari: Sant Bartomeu del Grau, Castell de Grub, Creu de Gurb, Sant Julià de Sassorba. Participants: Montse, Josep, Alicia, Lluís, Isabel, Anna i Miquel. Tipus de sortida: anada i tornada al mateix punt; Dificultat: fàcil, però llarga per ser una matinal (i un bon tram de pista asfaltada).

FA ANYS: L’any 1091 es va consagrar l’església de Sant Julià de Sassorba.

Aquest cop anem d’excursió a l’extrem nord-oest de la plana ausetana i per tant tenim Vic al nostre sud-est. Ens hem trobat al restaurant El Geu per fer una cafè abans de començar. El poble de Sant Bartomeu del Grau està a l’altiplà del Lluçanès, una sub-comarca d’Osona. El seus orígens es situen al segle X.

Comencem en direcció sud, per anar una estona al costat de la riera de Sant Bartomeu. Estudiant el territori es pot observar que compta amb diverses antigues esglésies, un signe evident de la dispersió de les masies: Sant Jaume d’Alboquers, Sant Genís Sadevesa, Sant Jaume de Fonollet i Sant Miquel de l’Erm.

Uns dos quilòmetres després, hem ascendit una mica i anem a parar a la carretera BV-4601, en un acusat revolt; la deixem a l’esquerra i per pista seguim en descens suau sempre en direcció sud. Aquest tram de pista que segueix el Serrat de les Corts i es... ...