Tiempo en movimiento  2 horas 35 minutos

-5 m
2,6
5,2

cerca de Sant Francesc de s'Estany, Baleares (España)

Es una circular algo especial, ja que sa baixada des Corb Marí no hem trobat bé és camí de baixada, per lo que hem tornat a pujar, aquesta volta en sentit contrari.
Difícil, perquè amb aquest temps i sa humitat es fàcil llinegar, no per kilómetros o desnivell.
Sortim de Sant Francesc per anar amb direcció a la Xanga, avui per un camí no habitual i més per devora sa muntanya i dins es bosc.
Pujada a n'és Puig des Corb Marí, tal cual l'he vaig fer s'altre dia, aon hi ha unes panoràmiques increíbles de tota sa zona de ses Salines, Codolar I munts de sal, desde es punt geodèsic I bunker. Per s'altre banda es veia avui amb prou claror sa part des Cavallet, que en fotos mai queda tan clar.
Baixada des Puig des Corb Marí molt aprop de Sant Francesc, concretament sortint a uns cases i carrer Montuïri.
De principi no hem trobat bé és camí de baixada i hem anat a prou temps camp a través fins trobar es cami de baixada. Baix hem esmorzat i no sabíem ben bé què fer, si anar a n'és Codolar, si anar a sa Torre de ses Portes, massa temps per fer ses 6 muntanyes i hem decidit tornar a pujar a n'és Corb Marí en sentit contrari i tenir clar sa baixada.
Aquesta volta dalt no hem anat a vore es bunquers i baixam fins a la Xanga, per aon abans havíem pujat. Per fer temps i sa ruta un poc més llarga, hem aprofitat per vore una "Cova" a la mar, sa Torre de sa Sal Rossa més a prop i sa cova aon es escritor Rafael Albertí es va amagar uns dies durant la guerra civil.
Tornada per carreranys fins trobar es cami habitual, i arribar a s'Església de Sant Francesc.