• Foto de SANT JOAN DE PENYAGOLOSA- MAS DE MANÇANAR-TEIXOS ATZEVAR

Fecha de realización octubre 2018

3,1
6,3

cerca de Masía de Monfort, Valencia (España)

Tornem als arbres més vells de les comarques de Castelló, excepció feta de les oliveres mil.lenaries de les terres més baixes.
Cal recordar que el teix és un arbre de creixement lent, per la qual cosa la seua aparença pot resultar inferior a altres arbres molt més joves però amb més volum i tamany, com poden ser: la carrasca de Culla, el rebollo de Cortes o el malauradament desaparegut om de l'Ortisella..
La dificultat per baixar a la seua localització és una invitació a que no més ho intenten els que realment tinguen interés en gaudir d'uns arbres d'aquestes característiques, els que no tinguen massa interés botànic es poden quedar decebuts pels motius esmentats.
Els punts d'interés de la ruta ja els hem vist en excursions anteriors: el petroglif de la Beltrana, la Font de l'Atzevar, el pi de la font de l'Argilaga...la novetat és que passem pel Mas de Mançanar, cosa que no hi haviem fet mai fins ara: el camí que va des de la Portera del Llop fins el Mas és un dels més paradigmàtics de la frondosa vegetació del Massis del Penyagolosa.