Fecha de subida 20 de septiembre de 2018

Fecha de realización julio 2018

3,7
7,4

cerca de Masía de Monfort, Valencia (España)

Es tracta d'una ruta típica de la zona del Penyagolosa (GR-7 de Sant Joan a Villahermosa) però que dividirem en dues parts: en la primera procurarem fugir tot el que podrem del GR-7 i, en la segona, no ens complicarem la vida i seguirem les ratlles rojes i grogues fins a Villahermosa.
Eixirem com sempre des de Sant Joan i qui vullga podrà pegar una miradeta al Centre d'Interpretació que sempre paga la pena.
Anirem a buscar un senderet senyalitzat però lamentablement molt poc xafat que ens durà al molt poc conegut "Pi de la Fulla", sens dubte, el pi més vell de tot el Massís del Penyagolosa (em conten que els veïns de Puertomingalvo el gasten com a punt d'espera per a entrar tots junts a la romeria a Sant Joan).
En un moment determinat anirem a buscar el camí del Mas de Maluenda, passant per la Covarxa i l'entrador al monumental Teix del Mas Roig.
En arribar al Mas de Maluenda buscarem amb certa dificultat (es troba pràcticament abandonat) el camí cap al Mas de Juanes. En arribar al mas baixarem a l'era i buscarem, altra volta, un senderet que ens durà cap al Castellar. No més passar el Castellar tindrem la sort de veure un paisatge espectacular de tota la vall que forma el riu Carbo i els seus barrancs fins a Villahermosa.
En un punt, creuarem per una portera que aprofita un antic somier i farem una ziga-zaga molt interessant fins arribar a la Casa Celades. Passarem per baix d'una figuera i seguirem baixant fins al mateix riu Carbo, que creuarem per unes pedres amb l'ajuda dels bastons. Pujarem una mica en direcció al mas del Carbo on passarem per una magnífica carrasca (que, per cert, serà la tercera important que hi veurem. Les altres dues: una abans d'arribar a Casa Celades i l'altra poc després).
Al Mas del Carbo cal tornar a baixar cap al barranc i xafar-lo uns metres fins arribar a un sender que ens portarà en direcció del GR-7 i la que a Villahermosa denominen "la Cascada del Carbo".
Per arribar al Salt del Carbo primer caldrà baixar al entrador del Molí la Roca. Si voleu anar a la bassa del salt, propiament dita, us tocarà pujar i baixar per un senderet curtet però amb certa dificultat (cul a terra).
Si teniu sort i ha plogut alguna cosa es tracta, sens dubte, d'un dels paratges més potents i més idil.lics de la zona del Penyagolosa.
A partir del Salt ja no tindreu cap dificultat d'arribar a Villahermosa del Rio seguint les marques del GR-7. Molt recomanable anar a la Casa Rural de Roncales a fer un descans: lloc molt bonic i amb millor gent.