Descarga

20 de abril de 2021

Fecha de realización

abril 2021
Sé el primero en aplaudir
Comparte

cerca de Vehinat de Lliors, Catalunya (España)

01 Coll de Sant Marçal

Comencem al petit aparcament que hi ha just al davant de la Taula dels Tres Bisbes, al Coll de Sant Marçal a la dreta

02 pla del Parany

El Pla del Parany és el primer replà amb el que ens trobem en l'ascensió al cim del Matagalls si la fem des de Sant Marçal.

03 Pla dels Evols

Pla dels Évols está situada circa de Pla del Parany.

04 Coll Sesportadores

05 Coll Pregon

Coll Pregon és una important cruïlla de camins en el vessant oriental del Matagalls on conflueixen diverses de les vies d'ascens al cim, com les que venen de Sant Marçal, del coll de Bordoriol i de Sant Bernat. És un curiós pla herbat enmig de l'espessor del bosc i un dels llocs més bonics del massís del Montseny.

06 Collet de l'Home Mort

Collet de l'Home Mort, Matagalls (el Vallès Oriental) Des del coll Pregon s'arriba en uns 15 minuts al collet de l'Home Mort, gairebé al mateix cim del Matagalls.
Cima

07 Matagalls

El Matagalls és una muntanya de 1.698 metres del Massís del Montseny que es troba entre els municipis del Brull i Viladrau a Osona, i el del Montseny al Vallès Oriental. Al cim s'hi pot trobar un vèrtex geodèsic, juntament amb una creu de dimensions considerables, dedicada a Mossèn Cinto Verdaguer.

08 Turó de la Bandera

El Turó de la Bandera és una muntanya de 1.658 metres que es troba al municipi de Montseny, a la comarca del Vallès Oriental, al costat del Matagalls.
Cima

09 Puig Sacreu

El Puig Sacreu (1630 metros)
Fuente

10 Font de Coll Pregon

Font dedicada a Jaume Bofill i Mates, patrocinada per a Delmiro de Caralt (Amics de l’Aplec) l’any 1960, sobre l'antiga font de coll Pregon, que ell mateix havia restaurat al 1950. Sobre la font hi ha un mosaic de 12 rajoles de ceràmica on es pot llegir el poema de Guerau de Liost dedicat a Coll Pregon: Oh Coll Pregon! No se que podrà haver-hi auna més ferma i nítida beutat, collada que insinues el Misteri arquitectònic de la Trinitat.
Refugio

11 Sant Marçal

Sant Marçal de Montseny és una ermita romànica situada al municipi de Montseny, al Vallès Oriental, gairebé al límit amb el d'Arbúcies, a la Selva. Es troba a 1.093 metres d'altitud, entre les Agudes i el Matagalls, i prop de la font de la Tordera. És molt propera al punt on es troben les comarques del Vallès Oriental, Osona i la Selva.