Dificultad técnica   Fácil

Fecha de realización enero 2018

3,9
7,7

cerca de Sant Pere de Ribes, Catalunya (España)

(En mi web, se accede a la traducción automática al castellano, galego y euskera) (In my web, you can access the automatic translation into English and other languages)

(Garraf) Ruta el 28/01/2018; 15,5 km; +350 -350; 4,5 hores. Excursió organitzada amb el següent itinerari: Sant Pere de Ribes, can Lloses, can Pere de la Plana, Fondo del Querol, Cova Negra, Riera de Jafra. Participants: Anna, Biel, Josep, Montse, Cristina, Isabel, Miriam, Antonia, Xavi i Miquel. Tipus de sortida: circular; Dificultat: fàcil.

FA ANYS: De l’any 1624 consta documentada la masia de l’Almirall de la Font, dins del Garraf.

Comencem a Sant Pere de Ribes aquesta excursió a la que s’han afegit set amics de l’últim viatge al Sahara. Travessem els carrers del barri original del poble, en direcció nord-est. El nucli originari de la vila anomenat Sota-ribes constitueix una imatge perfecta del Ribes medieval. Format al voltant de l'antic Castell de Ribes o de Bell-lloc, del segle X, es situa dalt d'un petit turó i en destaca la seva torre de defensa en forma cilíndrica. Posteriorment, el barri es va desenvolupar 1,5 quilòmetres més a llevant per sobre de La Costeta, aprofitant els masos que s’hi van desenvolupar (Pau Artigues, Palou, Montaner, Giralt,...) que és per on nosaltres estem passant.

Deixem a l’esquerra la bonica casa de Can Giralt, tancada amb el seu conjunt de construccions que presenten una certa imatge d’abandó. Can Giralt és una masia del segle XVIII formada per un conjunt d'edificacions a l'entorn d'un pati central. L'edifici principal té el coronament sinuós de la façana, típicament barroc. Can Giralt és també... ...