Fecha de subida 18 de enero de 2015

Fecha de realización enero 2015

3,6
7,1

cerca de Santa Coloma de Gramenet, Catalunya (España)

Santa Coloma(Singuerlin)-Poblat Ibèric Puig Castellar-Sant Jeroni de la Murtra-La Sagrera:
Molt bona matinal en companyia del C.P. de Sarria i Centre Excursionista Els Blaus de Sarrià, la sortida des de la parada del metro Singuerlín de Santa Coloma (Plaça Sagrada Família) a les nou del matí amb la temperatura força baixa uns 3 graus però un cop començada la sortida s'entra ràpidament en calor a ser ja una pujada directa (106 mtos. d'elevació a 347 mtos. a Puig Castellar, 246 mtos de desnivell en dues km.), el primer km. és pels carrers del Singuerlín per entrar en terreny muntanyós després, les vistes són precioses conforme es guanya altitutud i un cop al Puig divises els 360 Graus. A continuació es descendeix una mica per visitar el Dolmen o Cau d'en Genis i tot seguit es torna a pujar per veure l'ermita de Sant Climent (bastant deteriorada), s'envolta al Coll de les Ermites per dirigir-se a l'ermita de Sant Onofre (aquesta en millor estat), descendint molt ràpid cap al Monestir de Sant Jeroni de la Murtra, hem tingut la sort d'estar obert i hem pogut visitar el seu claustre, amb l'agradable sorpresa d'estar en millor estat que el perímetre exterior, se segueix descendint cap a Santa Coloma i en el camí es pot veure una Creu de Terme, l'aqüeducte de Sant Jeroni de l'Aigua de Dosrius, el turonet amb la creu de Montigalà,la Torre Pallaresa, el parc de la Bastida, la Masia Torribera (actualment és un Campus de l'Alimentació de la UB), per finalment arribar a la Plaça de l'Església, aqui s'acabava la matinal para meus companys i jo he decidit allargar una mica més, he baixat fins a l'Ajuntament de Santa Coloma després m'he dirigit cap al Rio Besòs creuant fins arribar a l'Av. Meridiana per passar per Can Drago (amb el seu parc, la seva pista d'atletisme i les seves piscines), el monument a les víctimes del Terrorisme a Fabra i Puig i arribar a la Plaça Ferran Reyes i donar per acabada la meva matinal.
Inici Metro Singuerlin Santa Coloma de Gramanet
Final cases Singuerlin e inici montanya
Panoramica desde La Deu del Joncar
Ermita de Sant Onofre
Sant Jeroni de la Murtra
Font a Sant Jeroni de la Murtra
Sant Jeroni de la Murtra(Detalls interiors)