Tiempo  una hora 7 minutos

Fecha de realización junio 2017

0,9
1,8

cerca de Santa Cristina d'Aro, Catalunya (España)

Aquesta ruta d’avui, al terme de Santa Cristina d’Aro, és un “divertimento”. Poc més d’una hora molt agradable.

L’objectiu era fer el cim d’aquesta muntanya que té una “forma perfecta de muntanya dibuixada per una criatura”, cònica. No gaire alta, 162 metres, però molt característica.

I cada cop que hem fet una excursió pels voltants, ens hem quedat amb les ganes de pujar-hi.

Per què?

Per una banda, reprenent la cita clàssica, no sabem si de Lionel Terray o de George Mallory, i disculpeu la gosaria, “perquè és allà”. Igual com hem fet prèviament amb la Roca Rovira, amb la Roca Tosa, amb la Roca Rodona, ...

I per altre, tenint en compte la seva situació privilegiada davant de la Vall d’Aro i amb les Gavarres plenes de megàlits al darrere, doncs pensàvem que el seu cim tenia moltes possibilitats d’haver estat un indret on els nostres avantpassats, ibers per exemple, hi podien haver deixat alguna mena de restes d’ocupació.

Doncs bé, el misteri continua, al menys per nosaltres.

Com podeu veure per les fotos, dalt del cim està ple de pedres i roques ... Poden ser fruit de l’erosió, però també restes d’alguna construcció pretèrita ...

Però avui, quan érem a prop del cim, ha començat a tronar i a ploure i no ens hi hem quedat massa estona per a fer comprovacions ... Així que us ho deixem als propers visitants el treure l’aigua més clara.

En tot cas, pujant no hem pogut no pensar en l’ensucrada pel·lícula “The Englishman Who Went up a Hill but Came Down a Mountain” ... i en tot cas creiem que pot ser un bon primer cim per els infants.

A pujar!

Cima

Cim del Puig Maensa o Muntanya del Mas Bou amb moltes roques

Cim_del_Puig_Maensa_o_Muntanya_del_Mas_Bou_amb_moltes_roques

Baixem sobre lloses de pedra