Tiempo en movimiento  3 horas 46 minutos

Fecha de realización febrero 2019

4,2
8,4

cerca de Santa Eulària des Riu, Baleares (España)

CAT/ESP

Ruta senzilla i, a la vegada, curiosa per l'entorn de Santa Eulària des Riu. Es primers 4 kms. i es tram entre kms. 10 i 11 són per carretera. Sortint del parking de la rotonda de Can Guasch s'agafa la carretera que ens duria cap Atzaró, després de creuar el Torrent de Labritja es va direcció Can Truy. Després de veure un pou abandonam sa carretera a mà esquerra, després de creuar fàcilment un torrent anam per un carrerany que va paral.lel en es Riu de Santa Eulària. Per passar per baix es pont de Can Truy sí que s'entra dins es riu (ben sec, evidentment) un petit tram. Després es va per una feixa sense carrerany clar però s'hi va bé. S'arriba a una casa en ruines i en seguida es recupera es camí Vell de Labritja fins es pont de Can Font. Posteriorment, es creua la carretera de Santa Eulària (molta precaució, sempre hi ha molt de trànsit), i, per un camí amb escassa pendent es va cap es Puig den Durban, que no es pujarà, es passa prop de dos vivendes però sense problemes. El caminet arriba a una petita valla que es pot obrir (i si no, el pas no és difícil). El camí ens porta cap a la carretera vella de Santa Eulària (menys un tram que es fa per un lateral) i després per camins cap a la zona de la finca ecològica de Can Muson. Després se segueixen es indicadors de la ruta ciclista 6 de Santa Eulària per passar per la cooperativa agrícola i pel carrerany posterior al barri de Can Nadal, que ja et deixa al Pont Vell del Riu de Santa Eulària.

En resum, una ruta interessant per una zona que tenia bastant desconeguda. No hi ha grans pendents i no hi ha problemes de pas. Només pes pont de Can Font i es tram des riu de Santa Eulària ja val la pena. Es pot fer fàcilment en 4 hores. El GPS va fallar un parell de vegades i són 16 kms. exactes.

Ruta realitzada amb l'Associació Desorientats d'Eivissa (Facebook).

+++++++++++++++++++
Ruta sencilla y, a la vez, curiosa por el entorno de Santa Eulària des Riu. Los primeros 4 kms. y el tramo entre los km. 10 y 11 son por carretera. Saliendo del parking de la rotonda de Can Guasch se coge la carretera que nos llevaría hacia Atzaró, tras cruzar el Torrent de Labritja se va dirección Can Truy. Después de ver un pozo abandonamos la carretera a mano izquierda, después de cruzar fácilmente un torrente vamos por un sendero que va paralelo al río de Santa Eulalia. Para pasar por debajo del puente de Can Truy se entra dentro del río (bien seco, evidentemente) un pequeño tramo. Luego se pasa por un bancal sin sendero claro pero se va bien. Se llega a una casa en ruinas y en seguida se recupera el Camí Vell de Labritja hasta el puente de Can Font. Posteriormente, se cruza la carretera de Santa Eulalia (mucha precaución, siempre hay mucho tráfico), y, por un camino con escasa pendiente se va hacia el Puig den Durban, que no se subirá, se pasa cerca de dos viviendas pero sin problemas. El camino llega a una pequeña valla que se puede abrir (y si no, el paso no es difícil). El camino nos lleva hacia la carretera vieja de Santa Eulalia (menos un tramo que se hace por un lateral) y luego por caminos hacia la zona de la finca ecológica de Can Muson. Después se siguen los indicadores de la ruta ciclista 6 de Santa Eulalia para pasar por la cooperativa agrícola y por el sendero posterior del barrio de Can Nadal, que ya te deja en el Puente Viejo del Río de Santa Eulalia.

En resumen, una ruta interesante para una zona que tenía bastante desconocida. No hay grandes pendientes y no hay problemas de paso. Sólo por el puente de Can Font y el tramo del río de Santa Eulalia ya vale la pena. Se puede hacer fácilmente en 4 horas. El GPS falló un par de veces y son 16 kms. exactos.

Ruta realizada con la Asociación Desorientats d'Eivissa ( Facebook ).