Fecha de subida 2 de enero de 2013

Fecha de realización enero 2013

7,2

cerca de Organyà, Catalunya (España)

[Català] Ruta que té una mica de tot: corriols, pistes de terra, fonts, coves, canals, dolmens, ...

Atenció: Part del recorregut es fa bosc a través sense camins.

Des d'Organyà s'agafa la ruta habitual per pujar a Santa Fe pel Coll Marí. Llavors s'agafa la pista de terra que va a l'oest per la Collada d'Espies, Font Freda, fins arribar a la Cova d'Ormini. Hi ha una porta però sempre està oberta, és de fàcil accés (habilitada amb escales) i només cal llanterna, contar 1 hora de visita. Més informació a http://espeleobloc.blogspot.com.es/2008/04/la-cova-de-lormini.html

Després de la cova es va cap a la Canal Llovera, no hi ha un camí clar, així que cal anar tirant amunt per on es pugui, però no és difícil ja que la vegetació ho permet. La canal és força dreta, el primer tram és millor baixar-lo pel cantó dret, i s'ha d'anar a buscar el final de la paret oest on hi ha un caminet (waypoint "11 Caminet Paret"). Aquest caminet mantingut pels mamífers de la zona, que en alguns trams és una mica exposat i en altres gens, passa pel costat d'algunes petites coves. Un cop al waypoint "14 Avall" s'ha d'anar baixant a través del bosc o petita tartera (és una mica dret però no hi ha massa dificultats) fins a la pista de terra on hi ha la Font dels Aigols.

Ara cal anar seguint el track fins al "17 trencall", on es torna a anar pel dret per tornar a trobar el camí més avall. Ara només cal agafar el camí de la ruta dels dolmens i tornar a Organyà.

Nota: Ruta apta per gossos acostumats a la muntanya. A part de les dues fonts esmentades, hi ha alguns altres llocs on trobar aigua, però no gaires.