Fecha de subida 5 de junio de 2018

Fecha de realización junio 2018

3,0
5,9

cerca de Montgrony, Catalunya (España)

L’inici d’aquesta ruta circular és a l’aparcament que hi ha abans d’arribar al santuari de la Mare de Déu de Montgrony.
Ens arribem a l’hostatgeria-restaurant del Santuari de Montgrony, i, a mà esquerra, pugem per les escales arran de cingle on hi trobem la petita capella del Santuari de la Mare de Déu de Montgrony penjada a mitja cinglera, continuem pujant per les escales amb baranes fins el pla de Sant Joan.
Seguim una mica més amunt a la dreta i ens arribem a la magnífica i perfectament restaurada església romànica de Sant Pere de Montgrony (S.XI), emplaçada al pla.
Vista l’església, seguim els senyals grocs pel corriol, protegit amb barana de fusta que voreja el cingle. De seguida trobem un abeurador i més endavant una balma, és aquí on comença el Malpàs. Sempre protegits per les baranes de fusta, resseguim la cinglera per un corriol que passa per una lleixa fins el Pla de les Planelles. Aquí comença un ombrívol bosc de faigs i boixos, el camí ens porta fins el Refugi de les Planelles, situat en un indret molt bonic, al costat del torrent de Sant Ou , on hi trobem bancs, taules i una font. El refugi era lliure, però avui dia resta tancat, degut a l’enfonsament de part de la teulada.
Sense passar el pont, continuem pel costat de la font, el camí que va pujant, en alguns moments és força dret i senyalitzat amb marques de color vermell. Arribem a un trencant senyalitzat, el prenem a mà dreta pel mig de la fageda per arribar al Forat de Sant Ou, és un forat força gran, protegit amb baranes de fusta, un avenc de més de 70 metres de profunditat, sobre el que s’expliquen diverses llegendes del Comte Arnau.
Retornem al camí i continuem pujant fins arribar al Coll Roig, és una cruïlla de camins, on trobem un plafó interpretatiu de la Baga Fosca. Just al costat esquerre del plafó prenem un corriol bastant planer. Arribem al començament del Canal de Covil, el pas és una tartera que va pujant pel costat d’una cinglera entre boixos. Un cop a dalt trobem un bon mirador amb una perfecta panoràmica de l’entorn.
Seguim les fites del corriol que va pujant fins a trobar un camí amb senyals grocs, el seguim a mà esquerra arribant als prats de la muntanya de La Covil.
Continuem pel mig dels inclinats prats i sense perdre alçada ens arribem al coll de la Coma Ermada.
Un cop al coll, seguim a mà esquerra el filat del bestiar, remuntant pel llom de la carena per assolir el cim del Pla de Pujalts, o Costa Pubilla (2.056 m), punt més alt de la serra de Montgrony. Gaudim d’unes vistes panoràmiques en totes direccions: les serres de Catllaràs, els Rasos de Peguera, la Serra d’Ensija, el Pedraforca, el Cadí, la Tossa d’Alp, el Pirineu i Planoles al fons.
Després de contemplar les magnífiques vistes, i com que s’acosta una bona tempesta, comencem la tornada passant pel Roc dels Llamps (2.051 m), i més endavant un búnquer o niu de metralladores en força bon estat, que podria servir de refugi lliure en cas de mal temps.
Seguim i, abans d’arribar al Coll de la Bona, comencem a baixar per la torrentera, al començament herbada i més endavant amb força aigua, passem pel pla de les Fontetes de Meians, on hi ha un abeurador.
De tant en tant i seguint el corriol, anem trobant algunes marques grogues que van seguint el curs del torrent i més endavant, pel mig de pastures, passem pel Pla de la Barraca on hi ha les restes de la que devia ser una cabana, des d’aquí ja veiem al fons la masia de Can Meians.
Abans d’arribar-hi, baixem molt directament pel mig dels prats fins a trobar la pista, la seguim a mà esquerra i sense deixar-la, seguim els senyals i ens arribem a l’aparcament on hem deixat el cotxe, donant per acabada aquesta ruta.
Salut i bona caminada!!!
Abeuradors pel bestiar
Bauma - Inici del Malpàs
Búnquer o niu de metralladores
Can Viles Grosses
Coll de Coma Ermada
Coll de la Bona
Coll Roig
Costa Pubilla o de Pla de Pujals ( 2056 m.)
Cruïlla de pistes
Pista de Can Meians
Pla de la Barraca
Refugi de les Planelles
Roc dels Llamps (2049 m.)
Santuari Mare de Déu de Montgrony

• Foto de joboix

joboix 06-jun-2018

Ruta circular, molt recomanable amb un entorn espectacular, cingles, boscos, fagedes, l´avenc, els prats i les vistes espectaculars. Bona ruta Jep. Salut i República.

JEP BOIX 06-jun-2018

Gràcies Joan pel comentari i la valoració, realment ha estat una caminada molt maca i entretinguda. Fins la propera. Salut.

• Foto de Rafa López R

Rafa López R 22-oct-2018

He realizado esta ruta  verificado  ver detalle

Ruta molt xula, q no vam poder seguir 100% xq havia plogut molt i la riera de baixada la vam haver de canviar per la pista paral•lela.
    Gràcies per compartir-la, Jep.

JEP BOIX 22-oct-2018

Gràcies a tu de veritat, per valorar-me-la i comentar-la. Salut Rafa !

• Foto de dolmen_jordi

dolmen_jordi 07-dic-2018

Mol bona ruta pero el tros final del riarol está mol malmes i mal senyalitzat, a nosaltres ens ha costat seguir, el refugi ja esta reconstruit, a part daixo mol bona feina!

JEP BOIX 07-dic-2018

Gràcies per completar la informació i la actualització de la ruta. M'alegro que l'hagis gaudit tant com ho vaig fer jo. Salut Jordi!

• Foto de dolmen_jordi

dolmen_jordi 09-dic-2018

Bona!

• Foto de jfernanlopez

jfernanlopez 27-dic-2018

Magnífica ruta. Gràcies

JEP BOIX 27-dic-2018

Gràcies a tu jfernanlopez, per valorar-me-la. Salut!

JEP BOIX 02-ene-2019

Moltes gràcies pberta, per la teva valoració. Celebro que hagis gaudit d'aquesta bonica sortida. Així dóna gust compartir. Salut!

• CarlotaRunner 04-may-2019

He realizado esta ruta  verificado  ver detalle

Avui hem fet aquesta ruta. No hem tingut gaire bon temps i hi havia neu encara. Ens agradaria comentar que la pujada per la pedrera és exigent i alguns dels nostres acompanyants l'han trobat especialment dura i feixuga. Seguint el wikiloc hem hagut de fer cas omís als avisos de "fora de ruta".
    Magnífic entorn, vistes espectaculars i hem pogut veure una dotzena de cabirols, gossos de les praderies i altres animals que ens han fet gaudir de la sortida. Gràcies per compartir-la

JEP BOIX 05-may-2019

Hola Carlota! És un plaer fer aquestes rutes i també compartir-les i m'alegro molt quan m'ho feu saber. Salut!

• Foto de Jordi_Nadal

Jordi_Nadal 29-jul-2019

Magnífica sortida per la serra de Montgrony fins el cim culminant, el Costa Publilla. L'itinerari que hem seguit combina el bosc al principi amb els prats que ens porten al cim.
    Moltes gràcies per compartir-ho Jep Boix

JEP BOIX 29-jul-2019

Gràcies a tu Jordi_Nadal. Comparteixo aquesta opinió i agraeixo la teva valoració. Així dóna gust compartir. Salut!