3,2
6,4

cerca de les Preses, Catalunya (España)

Un dels indrets més bonics de Catalunya per gaudir de la tardor, i dels seus espectaculars colors, es la Garrotxa, a més, també és una de les comarques on més aguantan aquests colors. Per tant, quasi cada any dono per acabada la temporada de sortides de tardor per aquestes contrades, està convertint-se en tot un clàssic de les meves escapades tardorenques.

Aquesta vegada he anat a conèixer la Serra del Corb, a les mateixes portes de la capital de la Garrotxa, Olot, de la que es pot gaudir unes boniques vistes des de qualsevol dels dos cims de la ruta, el Roca Lladre i el Puig Rodó.

La ruta no té grans secrets, és la clàssica ruta de les Ermites del Corb, amb alguna petita variant per fer-la un xic més completa.

Es comença a caminar a les piscines municipals de Les Preses, al costat d'aquestes comença el GR 2, en la seva etapa de Santa Pau a Les Comelles, ven aviat, m'endinso a fagedes que hem fan gaudir de bon començament. Absolutament embadalit vaig passant pels diferents punts importants del recorregut, el Volcà del Racó, Sant Miquel del Corb, la casa pairal de l'Antiga i el punt és emblemàtic d'aquestes contrades, l'Ermita de Sant Martí del Corb, situada a una idíl·lica raconada.

Poc després deixo el GR i començo el tram més dur i feixuc del dia, la Pujada d'en Camps però, com sempre vaig envoltant d'un boc encisador, i pujo sense cap problema, omplin les retines de tardor. A dalt, al collet, deixo la ruta de les ermites del Corb per anar, fent una petita circular, al cim del Roca Lladre i a la mateixa Cova Lladre per tornar a aquí seguir la ruta de les ermites. Vaig seguint la carena de la Serra del Corb, ara per un vessant o per l'altre fins a arribar a un punt on deixo el camí principal per agafar un corriol que surt a mà dreta que em porta fins a la base del Puig Rodó.

Pujo al cim des del qual puc gaudir d'un bon panorama del Pirineu Oriental i, per sobre de tot, de la plana olotina, amb la capital i la Fageda d'en Jordà com a protagonistas.

De tornada al coll, deixo el camí principal, que baixa de manera directa a l'Àrea Recreativa de Xenacs, per agafar un corriol, marcat com a sender botànic, i que hem porta fins a la part baixa de l'Àrea, per a després pujar-hi per un pas equipat amb una cadena "quitamiedos" (molt fàcil).

A l'Àrea Recreativa comença el Camí dels Barrincoles, que és per on tornaré a Les Preses, passant primer per alguna bonica Masia, com la de Can Talaia.