Fecha de subida 12 de diciembre de 2019

Fecha de realización diciembre 2019

4,0
8,0

cerca de Sils, Catalunya (España)

RECORDA    si et posiciones sobre    " Veure més  "    (de color blau)  que es troba al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Google Fotos que té les fotografies de l' excursió.

Sortida - arribada: Sils.

Sortirem de l'aparcament de l'estació de Tren de Sils i anirem al començament dels Estanys de Sils (està ben senyalitzat, direcció sud-oest). Creuarem la Sèquia de Sils, tot seguint sempre els pals indicatius que ens portaran a trobar el primer mirador dels Estanys.
Tot seguit seguirem el recorregut senyalitzat, que volta als Estanys per la cara sud-oest. En el recorregut trobarem vàries casetes d'observació que permeten gaudir dels Estanys. Més endavant el recorregut porta a trobar una palanca que permet creuar la Sèquia per anar per la pista que la ressegueix per la cara nord.
Anirem per la pista fins que trobarem el Pont del Diable (pal indicatiu). El creuarem i seguirem la pista que marxa en direcció sud-est. Aquí (pal indicatiu, senyals de pintura groga i blava) seguirem sempre el recorregut que ens portarà en direcció al Castell de Torcafelló per pistes forestals (aquest recorregut també és el de Maçanet de la Selva).
Passarem pel costat de la Torra Marata. Més endavant creuem la carretera C-35 i seguim tot pujant per la pista forestal on per la cara de Llevant trobem la Font de Sant Jordi. Un tros més amunt tenim la cruïlla per pujar al Cim del Castell de Torcafelló (és un molt bon mirador).
Retornarem a la cruïlla i anirem per la pista que marxa en direcció sud-est (pintura groga i blava fins a Maçanet). En arribar al costat de l'Església, deixarem la senyalització per creuar el poble en direcció nord-est, per anar a trobar la carretera que porta al Polígon industrial de can Puigtió.
La seguirem tot anat pel carril vici, fins trobar la Depuradora (pal indicatiu), on seguirem el camí del Passeig per l'Estany, que va per una pista forestal (indicacions a les cruïlles de BTT), que ens retornarà al nostre punt de sortida.

Cartografia del Institut Cartogràfic de Catalunya.