Tiempo en movimiento  2 horas 28 minutos

Fecha de realización junio 2018

2,6
5,2

cerca de Tales, Valencia (España)

Descripción en valenciano y castellano:

Eixim des del poble, dirigint-nos cap a la carretera direcció Suera i de seguida començem ja la ruta.

Son més de 600 m de desnivell (total) a lo llarg d'unes 2 primeres hores de pujada constant (quasi 500 m de desnivell pujant), sense apenes descansos en plà i sense apenes ombra tret d'alguns xicotets boscos de pins, carrasques o sureres, per lo que si se va en estiu no es recomanable fer-la en hores de massa sol.

La part més dura es l'última pujada, però les vistes de la Serra d'Espadà desde eixa part (a 720 m) son espectaculars. La tornada ja es quasi tota descendent, tret d'una remuntada d'uns 50 m de desnivell. Cal anar amb compte de no esvarar degut a les pedres calcàries soltes. A la baixada es poden vore bé els Òrgans de Benitandús, i conforme continuem descendint, també l'embassament del mateix nom.

Es fàcil perdre el camí. A natros ens va passar, degut a un creuament on cal tirar per on marca la X (està comentat a la fotografía corresponent), en compte de per on sembla que continúa la senda de forma natural. Un xic que ens trobarem també s'havia perdut varies vegades.

En total son quasi 4 h i mitja que recomanaría s'agafaren amb calma, sobretot a la pujada, pel desnivell constant abans anomenat.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Salimos desde el pueblo, dirigiéndonos hacia la carretera dirección Sueras y enseguida ya empezamos la ruta.

Son más de 600 m de desnivel (total) a lo largo de unas 2 primeras horas de subida constante (casi 500 m de desnivel subiendo), sin apenas descansos en llano y sin apenas sombra excepto de algunos pequeños bosques de pinos, carrascas o alcornoques, por lo que si se va en verano, no es recomendable hacerla en horas de demasiado sol.

La parte más dura es la última subida, pero las vistas de la sierra de Espadán desde esa parte (a 720 m) son espectaculares. La vuelta ya es casi toda descenso, salvo un remonte de unos 50 m de desnivel. Hay que ir con cuidado de no resbalar debido a las piedras calcáreas sueltas. En la bajada se pueden ver bien los Órganos de Benitandús, y conforme continuamos descendiendo, también el embalse del mismo nombre.

Es fácil perder el camino. A nosotros nos pasó, debido a un cruce donde hay que ir por donde marca la X (está comentado en la fotografía correspondiente), en lugar de por donde parece que continúa la senda de forma natural. Un chico que nos encontramos también se había perdido varias veces.

En total son casi 4 horas y media que recomendaría se tomasen con calma, sobre todo la subida, por el desnivel constante antes mencionado.

Eixida desde l'Ajuntament

Llavador de Tales

Llavador de Tales 2

Esquerra. Comença la ruta

Seguir recte i cap amunt, pel Camí Entre Rius

Direcció Camí Entre Rius

Vista més o menys a meitat pujada

Intersección

Esquerra, encara que es veja una X de direcció incorrecta, ja que a la dreta ens desviem i descendim

Dreta, cap amunt

Cim de Las Águilas

Cim de Las Águilas 2

Dreta. Ruta circular fins Benitandús

Dreta. Cap amunt

Tram final de molta pendent

Vista des de la part més alta, a 720 m

Organos de Benitandús

Esquerra cap als Organos de Benitandús

Organos de Benitandús 2

Organos de Benitandús 3

Organos de Benitandús 4

Ruinas

Antiga construcció, possiblement un aljub

Mostra del camí, ja cobert per ombra en esta zona

Ruinas

Xicotet refugi per a una persona, molt semblant a una garita

Lago

Pantà de Benitandús

Intersección

Arribem a l'encreuament d'abans i tornem per on haviem vingut, direcció Tales