Fecha de subida 16 de noviembre de 2017

Fecha de realización octubre 2017

2,3
4,6

cerca de Roda de Barà, Catalunya (España)

Entretinguda ruta per els voltants de Roda de Berà, a la comarca del Tarragonès.
Deixem el cotxe a la Avinguda Fèlix Martorell, a prop del camp de futbol, i anem a buscar el camí del Roure que seguim fins arribar a la urbanització de Roda-Mar.
Pujem pel carrer de Santa Coloma fins travessar el Camí de Roda al Vendrell on prenem la pista que puja dreta en dirección Nord.
De seguida trobem una fita a l’esquerra on prenem un sender que, passant pel Corral del Xicu i els seus garrofers, ens porta fins a les restes de una petita Pedrera Romana. No es el Mèdol pero te el seu encant.
Continuem tot pujant per la carena de la Murtra fins arribar al vèrtex geodèsic on disfrutem de les vistes per, a continuación, continuar fins a la Plana del Xim.
Prenem un sender a l’esquerra en dirección al Boscaró, passem per el Pi Solitari y comencem a girar en dirección Sud cap a Roda disfrutant de les vistes.
Ens desviem una mica a l’esquerra, tot veient el Cucurull a l’altre extrem de la vall, fins arribar al Pujol de la Morella amb las seves antenes.
Aquest mirador es troba al cim d’un turó de 172 metres d’alçada, situat al nord del nucli urbà del Roda com si fos la muntanya guardiana o protectora del municipi, preludi de la serralada muntanyosa que s’estén per la part septentrional del terme. Al costat d’un dipòsit d’aigua, hi ha una petita zona de pícnic amb taules i bancs de pedra.
Baixem per las escales que ens porten fins a Roda on entrem per la Avinguda de la Manxa fins a creuar la riera.
Continuem per l’avinguda de lAvenc i el carrer Marinada fins arribar de nou a la Avinguda de Fèlix Martorell i al cotxe.