• Foto de Tivenys - Barranc Vallpalmera - Pedreres - Clenxa del Boix - Aljub Solsona - Cova de la Taia

Fecha de subida 5 de septiembre de 2011

Fecha de realización septiembre 2011

4,8
9,5

cerca de Tivenys, Catalunya (España)

La cirereta del pastís

Perdoneu per la presumptuositat del títol però si mai feu aquesta excursió ho comprendreu. La serra del Boix és molt difícil, almenys per a nosaltres que som gent del Baix Camp i ens suposa un esforç de temps considerable arribar-hi per investigar el terreny. Té el sender principal marcat com a PR que passa per la Clenxa molt ben trillat, però resulta complicat muntar circuits a partir d'aquest, ja que el terreny és molt àrid, les argelagues hi són sovint presents, els senders són relativament escassos i com a conseqüència de tot plegat, els circuits resulten llargs o bé s'ha de fer una gran aproximació en cotxe per pistes.

Aquesta ruta arriba al cor mateix de la Serra del Boix, el corral de Solsona on hi trobareu un aljub amb aigua bona en cas de necessitat (segons el llibre de Joan Tiron).

Abandonem de seguida en cotxe la pista principal de la Valjardina i agafem a l'esquerra una pista que inicialment és de terra però que tant aviat s'enfila amunt està cimentada fins al punt de sortida on hi trobem un replanet per deixar el cotxe.

Agafem la pista que baixa cap als Lliguerans que més endavant es converteix en sender. El seguirem fins enllaçar amb la pista del barranc de Valpalmera que s'enfila cap amunt, primer seguint el barranc, després arribem al coll de Montardit on un rètol ens indica el començament del magnífic i panoràmic (encara que una mica brut de vegetació) camí de les Pedreres. El seguirem, fent una parada a la font del Franxo, fins enllaçar amb el camí principal de la Clenxa. El seguirem amunt, direcció a la Creu de Santos, apartant-nos-en un moment per visitar el cim de la Mola del Boix. Retornarem al camí de la Clenxa fins arribar al corral de Solsona on l'abandonarem per seguir el sender que marcat amb senyals de pintura vermella ens portarà fins a la cova de la Taia, el mas de la Taia i el mas del Manolo. A partir d'aquí enllaçarem amb el sender força trillat que baixa del coll de Murteró que ens retornarà al punt d'inici de l'excursió on ens espera el cotxe.

Si podeu dedicar un dia complet i us agraden les panoràmiques inacabables, no us la perdeu!