Fecha de subida 23 de septiembre de 2016

Fecha de realización septiembre 2016

1,6
3,1

cerca de Villanueva de la Concepción, Andalucía (España)

El Paratge Natural del Torcal es caracteritza per l'impressionant paisatge càrstic.

La seva formació es deu d'un procés que ha durat diversos centenars de milions d'anys. Per a això haurem de remuntar uns 200 milions d'anys, quan gran part d'Europa i Orient Mitjà es trobaven submergits sota el mar de Tetis, s'inicia un procés de sedimentació carbonatada, originada per l'acumulació i dipòsit d'esquelets, petxines i closques d'animals marins en el fons del mar que durarà uns 175 milions d'anys. Aquests sediments s'han anat acumulant i compactant en diferents nivells, formant els estrats horitzontals de gruixos de milers de metres

Cap al Miocè mitjà, com a conseqüència de l'empenta entre les plaques ibèriques al nord del mar de Tetis i l'africana al sud, els sediments acumulats són comprimits, deformats i fracturats fins emergir en un lent i continuat procés que encara es manté. Un cop emergit el relleu, l'acció prolongada dels agents meteorològics com l'aigua, el gel i el vent sobre les calcàries, va modelar l'espectacular paisatge que avui podem admirar.

La ruta és anomenada "Amarilla" i està senyalitzada. Ens sortim de la ruta per anar a veura els Ammonites i la Cova del Toro, (neolítica) tancada. Només es oberta per uns empresa privada que té la explotació.

El Paraje Natural del Torcal se caracteriza por el impresionante paisaje kárstico.

Su formación se debe de un proceso que ha durado varios cientos de millones de años. Para ello tendremos que remontar unos 200 millones de años, cuando gran parte de Europa y Oriente Medio se encontraban sumergidos bajo el mar de Tetis, se inicia un proceso de sedimentación carbonatada, originada por la acumulación y depósito de esqueletos , conchas y caparazones de animales marinos en el fondo del mar que durará unos 175 millones de años. Estos sedimentos se han ido acumulando y compactando en diferentes niveles, formando los estratos horizontales de espesores de miles de metros

Hacia el Mioceno medio, como consecuencia del empuje entre las placas ibéricas al norte del mar de Tetis y la africana al sur, los sedimentos acumulados son comprimidos, deformados y fracturados hasta emerger en un lento y continuado proceso que aún se mantiene . Una vez emergido el relieve, la acción prolongada de los agentes meteorológicos como el agua, el hielo y el viento sobre las calizas, modeló el espectacular paisaje que hoy podemos admirar.

La ruta es llamada "Amarilla" y está señalizada. Nos salimos de la ruta para ir a vera los Ammonites y la Cueva del Toro, (neolítica) cerrada. Sólo se abierta por unos empresa privada que tiene la explotación