3,3
6,6

cerca de Alfondeguilla, Valencia (España)

Eixim del poble d’Alfondeguilla i en passar el casat agafem la dura costera que guanya el Bovalar pel vessant de solana. Més planers apleguen als pous de la mina de Cantallops. En la collada travessem una pista i baixem per una senda al barranc de l’Horteta o del Forcall. El camí remunta pel fons del barranc passa per la font de la Figuera i sota de les cingleres del castell de Castro. Deixem el barranc i un corriol costerut guanya una pista abandonada, la seguim a la dreta i en voltar el barranc deixem a la dreta la senda que pel coll de Boix puja al castell de Castro. Avui aquesta vella fortalesa no és la nostra meta i seguim pista amunt fins al coll de la Malladeta. A l’esquerra un corriol hi puja a la nevera de Castro, a la dreta NE seguim una senda que connecta amb el coll Roig per on discorre el camí d’Alfondeguilla a Eslida i per on discorre el Gr.36.
Resseguim les petjades del sender en direcció a Artana que remunta abruptament el vessant de solana de la serra. Dalt deixem el camí d’Artana i seguim crestejant NW pels crestalls dels alts de la Costera. Abastem el puntal final a les vistes del poble d’Eslida, a partir del qual la senda gira a llevant i el costerudes giragonses davalla pel vessant de l’ombria. Una llarga baixada ens deixa en la font dels Llops, més planers i faldejant la muntanya apleguem a la urbanització de l’Horta seca. Cal travessar per mig dels xalets i agafar una senda que baixa i travessa el barranc de Castro. Ens resta travessar l’horta de l’Alfeig per arribar al poble d’Eslida punt i final de la caminada.