Descarga

5 de junio de 2021

Fecha de realización

junio 2021
Sé el primero en aplaudir
Comparte

cerca de Sant-Nicolau dels Pontells, Catalunya (España)

Aquesta sortida la teníem programada fins el llac, però, com que anàvem molt de bé temps, varem decidir pujar fins al cim de l'Era Forcada (2.883 m), però, no portavem els estris necessaris per fer una ascensió segura.

Accés al punt d'inici: Sortida des de Lleida, en direcció a Viella N-230, passat el Tunel de Viella i en el punt quilomètric 158, agafar la pista que hi ha a l'esquerra i que el pal senyalitzador indica Lac deth Hòro.

Per anar al punt de sortida, cal transitar per una pista amb força sots i que s'agafa al punt kilomètric 158 de la N-230, un cop passat el túnel de viella. L'entrada a la pista ens queda a ma esquerra.

Itinerari:
Per accedir al punt de sortida de l'itinerari, cal transitar per una pista malmesa i plena de sots, millor 4x4, però, anant poc a poc, qualsevol tipus de vehicle hi pot passar.

El recorregut per la Vall de l'Arriu Nere que se s'ha de fer per arribar al Lac deth Hòro discórrer per una tartera que mai s'acaba, a mesura que ens anem aproximant al llac, la tartera es va omplint de plantes herboses, cosa que fa que les petites pedres no es vegin, ara aquest tram tampoc és gaire llarg. Malgrat el tarteram, el sender es fàcil de seguir perquè hi ha una gran quantitat de fites i fins el llac, també hi ha una marca de pintura blavosa, on de tant en quant, hi ha alguna expressió, com JA; RA; bé, no se quin significat té, potser li haurem de preguntar a l'autor...

Així mateix, durant tot el recorregut fins al Lac d'Hòro, no hi ha ni una gota d'aigua, malgrat que anem seguin el curs de l'Arriu Nere, bè, això, es degut que el riu passa per sota de la tartera.

Dit això, el llac i planell que l'envolta es molt bonic, per tant, val la pena fer l'esforç d'arribar-hi, malgrat la tartera que s'ha de passar i el tram de pista que s'ha tingut que fer per arribar al punt de sortida.

Aquesta sortida la teníem programada fins el llac, però, com que anàvem molt de bé temps, varem decidir pujar fins al cim de l'Era Forcada.

Voregem el llac per la part esquerra i seguim per la Ribera deth Nere, on poc a poc, anirem virant cap a la dreta per enfilar la vall que ens portarà cap a la collada. El recorregut per aquesta clotada de la Ribera deth Nere, està coberta de neu, per la qual cosa, anem alternant trams de neu i marges, amb preferència pels marges perquè no portem grampons, com ja hem dit abans que la nostra intenció era arribar al Lac d'Hòro. No obstant això, a la baixada hem aprofitat tots els trams de neu perquè era de bona qualitat i oferia resistència, a part d'això, és l'itinerari més adient.

Anem superant els obstacles i les barreres que anem trobant, algunes vegades per sort, guiats per la intuïció, i, d'altres gràcies a les fites que hi ha posades. Una vegada som a la collada, la canal que mena a la bretxa no és gaire evident, però, les fites ens hi menaran. Nosaltres les anem seguint, però, ens trobem que la canal que hem de travessar, la qual, ens permetria arribar a la bretxa que puja al cim, està coberta de neu, això, i la verticalitat, ens fa desistir, per això, continuem ascendint uns metres pel llom de la canal, fins que decidim retornar perquè no val la pena prendre riscos innecessaris, malgrat que ens faltava poc.

Una vegada presa la decisió, iniciem la davallada pel mateix lloc per on hem pujat, bé, potser no es ben coincident perquè aprofitant la neu intentem baixar pel fons de la vall de la Ribera deth Nere, és vagi per on es vagi, tots dos recorreguts acaben al mateix lloc.

El desnivell positiu mesurat per un Garmin ès de 1.300 m.
Parquing

Pleta d'Horno

Tartera sobre l'Arriu Nere

Vall d'Arriu Nere

Era Forcanada (Malh des Pois)

Era Forcanada

Lac deth Hòro i Era Forcanada (Malh des Pois)

Lac deth Hòro

Arriu Nere

Rubera deth Nere

Serra des Neres

Panorámica

Cims de l'Era Forcada (Malh des Pois)