Tiempo en movimiento  3 horas 21 minutos

Fecha de realización septiembre 2019

2,7
5,4

cerca de Figaró, Catalunya (España)

◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎
VALL DE SOT DEL BAC (Figaró-Montmany, Barcelona)
(Escola Bressol Municipal EL FANALET - Ruta del Bac - Torrent del Bosc Negre - Les Dues Germanes - Salt del Prat - Pujada a la Creu de Cuspinera - Baixada pel Salt del Prat a Figaró)
Sot del Bac, Figaró, Barcelona (29 / Octubre / 2019)

La vall de Sot del Bac, a tocar del municipi del Figaró (Barcelona) és un barranc estret que s'endinsa cap als Cingles de Bertí. La seva vegetació està dominada per l'alzinar amb marfull, junt amb altres comunitats típicament mediterrànies. Aquest recorregut és ideal per conèixer les espècies que hi viuen. Tanmateix, el tresc és de bon fer i de fàcil accés en transport públic o cotxes particulars; el primer i tercer tram per ombra i el segon tram per pista a sol i serena.

▶️ Trobaràs més detalls d'aquest tresc (relat genèric de la zona, llocs d'interès, mapa, bibliografia, webgrafia, imatges, etc.) al blog esporqueret.

DADES ------------------------------ DATOS ------------------------------ DATA
▶️ Aproximació

◼︎ Transport públic: Tren des de Barcelona en direcció a Vic. Aturada al Figaró. Des de l'estació caldrà caminar uns 300 m en direcció Vic pel carrer paral·lel a la via fins a arribar a l'Escola Bressol Municipal EL FANALET, inici del tresc.
◼︎ Amb cotxe: Per la C17, des de Barcelona. Entrar al Figaró. Continuar recte pel carrer principal fins a arribar al pont (esquerra) que travessa la C17. Travessar el pont i girar a mà dreta fins a l'altura de l'Escola EL FANALET. Aparcar. Inici del tresc.

▶️ Avituallament
Un cop dins El Figaró, continuant després del pont que travessa la C17, hi ha un bar que sol obrir a les 7.30 h. Uns metres més endavant hi ha una fleca que sol ser oberta.

▶️ Senyalització de la ruta
El primer tram, des del pas a nivell fins al Salt del Prat és un petit recorregut molt fressat i senyalitzat. No hi ha pèrdua. La resta, per pista forestal, fins a arribar al Turó de Cospinera no ofereix cap dificultat. La tornada, baixant del Turó de Cospinera hi ha la intersecció que marca un corriol, a mà dreta, per tornar a l'altura del Salt del Prat. Des d'aquest punt, pel sender principal, baixada directa al Figaró.

▶️ Llocs d'interès
◼︎ El Salt del Prat. Val la pena fer una aturada en aquest indret.
◼︎ Les Dues Germanes. Des del Salt del Prat hi ha un corriol que porta a la base d'aquests dos rocs singulars.

TRAM A TRAM --------- TRAMO A TRAMO --------- STRETCH BY STRETCH
▶️TRAM 1
Escola Bressol Municipal EL FANALET - Salt del Prat

Situats a l'entrada de l'Escola EL FANALET, el tresc s'inicia pel camí/carrer al costat de la via del tren. La raó és que tractant-se d'una exploració botànica s'aprofitarà per observar la flora del costat de la via. Es continuarà sempre pel costat de la via fins a arribar al pas a nivell. A partir d'aquest moment el camí és clar i evident. Només cal seguir els senyals indicadors. Aquests primers passos es fan per un camí/pista. Més endavant, girant a mà esquerra, el camí es torna corriol; sempre molt ben fressat. El corriol puja pel marge dret del Torrent del Bosc Negre. Un corriol molt ombrívol i agradable. La primera intersecció que trobarem, a mà dreta, ens indica el camí de baixada al Salt del Prat. Un espai per passar-hi una estona agradable i, si un és un xic aventurer, caminar per viarany a la base dels rocs "Les Dues Germanes" (anada i tornada en 15 minuts).

▶️TRAM 2
Salt del Prat - Turó de Cospinera

Des del Salt del Prat refem el tros de viarany fins al corriol principal. Es continuarà l'ascensió, a mà dreta sempre, fins a arribar a una pista forestal . Cal continuar a mà esquerra per aquesta pista, anomenada "Camí del Prat"; és la pista que ens portarà fins al cim, el Turó de Cospinera. Un entorn panoràmic singular amb vista als Cingles de Bertí, el Tagamanent i La Garriga.

▶️TRAM 3
Turó de Cospinera - Figaró (Escola EL FANALET)

Des de la Creu/Turó de Cospinera es desfà part del camí fins a arribar a la primera intersecció (amb senyal de pal). Aquí caldrà girar a mà dreta pel corriol de baixada. Aquest corriol ens portarà directament a l'altura del Salt del Prat. Un xic abans però, a mà dreta, podrem contemplar el petit roc anomenat "Tap de Xampany" i la vall i cinglera del Torrent del Bosc Negre. Arribarem en pocs passos al corriol que hem fet de pujada. Entrarem al corriol a mà dreta; camí de baixada que ens portarà directament al Figaró.