Fecha de subida 25 de noviembre de 2019

Fecha de realización noviembre 2019

2,9
5,8

cerca de Vallferosa, Catalunya (España)

Sortida del CIM Bellpuig per portar el pessebre a Vallferosa, una entitat de població del terme municipal de Torà, actualment format per masos dispersos i on hi ha la majestuosa torre de Vallferosa i les restes de l’esglesia de Sant Pere.

Iniciem la ruta a la cruïlla del camí de Fustegueres, al quilòmetre 6 de la LV 3005 que va de Torà a Solsona. Encara que sembla que el dia està mig ennuvolat, de seguida s’ha despenjat i hem tingut un dia fabulós.

Comencem a caminar pel camí de Fustegueres, casa de turisme rural on hi ha un cup de vi medieval, un forn d’oli de ginebre i una premsa de vi de pedra. Seguim pel camí de Cristòfol i arribem a la casa de turisme rural la Collita.

Agafem el camí que baixa a la Balma dels Voliacs, que visitem i després anem a buscar el camí de les Marquilles, on en una esplanada aprofitem per esmorzar. Arribem a un encreuament de camins, nosaltres seguim el de Vallferosa que coincideix amb el GR 170, sender del Llobregós. De seguida albirem la espectacular torre, travessem el ras de Vallferosa i pugem per un corriol fins als peus de la Torre.

Després de admirar la torre anem a l'església de Sant Pere, on havíem pensat posar el pessebre, però hi ha una reixa a la porta que ens impedeix el pas, decidim posar-lo al forn de la rectoria, un lloc inusual però adient davant les circumstàncies.

Continuem la ruta amb fort ascens per la pista fins l’aparcament, on, de forma semi-inesperada ens trobem amb ell president honorari del CIM, en Ramon Serra.

Tot seguit, anem a l'església de Santa Maria de Vallferosa o de Sasserra, bonic lloc on, els companys de CIM família aprofiten per fer una parada per dinar, doncs, fa un temps molt agradable. La resta continua la ruta baixant per l’Obaga del Clot del Bosc i passant pel cementiri dels Nens Xics, necròpolis medieval amb tombes excavades a la roca. Després enfilem el camí de Comabella fins arribar als cotxes.

Ha estat una sortida molt gratificant, paratges espectaculars amb molta història i, lo més important, amb molt bona companyia.