Tiempo  una hora 18 minutos

Fecha de realización diciembre 2020

1,9
3,8

cerca de El Perelló, Catalunya (España)

Aquesta és una ruta curta per fer caminant o una mica d'entrenament corrent, també es pot fer amb bicicleta entre família. El punt de partida és l'institu de Vilablareix, al carrer de Marie Curie, que tant pertany a Girona com a Vilablareix.

Des d'aquí es va pel carrer del Camp d'en Sureda i es gira a l'esquerra cap al carrer del Marroc. És una zona agradable i residencial. Es va fins al pavelló d'esports de Vilablereix, on es gira a la dreta, es passa un pont i es gira de seguida cap a l'esquerra per un camí de terra. I al primer trencall, es torna a girar a la dreta. El camí passa per uns masos i una plantació d'herbes aromàtiques.

El camí arriba a una carretera, on cal girar a l'esquerra, passar l'autopista AP7 per sobre i un cop a l'altre costat, girar a la dreta. Comença aquí un camí que voreja la sortida de Girona-sud de l'auotpista. Es passa pel costat d'un mas, d'uns avellaners i el camí s'obre i caldrà girar a l'esquerra, entre camps. Després d'un bon tros s'arriba a Sant Menna, que s'ha anat veient tota l'estona. Es travessa la carretera i s'arriba a l'església on també hi ha les restes d'unes termes romanes.

De l'església es continua recte, cap al cementiri, es gira i s'hi passa pel davant i de nou per un camí agrícola es deixa l'asfalt. Després d'un parell de giragonses, en un dels camps es pot veure la Torratxa, una mostra de l'arquitectura funerària romana. En aquesta zona, cal dirigir-se cap al mas Saüc, un bon exemple de construcció senyorial agrícola. S'hi passa pel costat i el camí de l'entrada, amb uns grans xiprers. Se surt a la carretera vella, que cal seguir cap a la dreta.

Aquest camí es posa paral·lel a la carretera i un cop passat un pont, cal deixar-lo. Girar a l'esquerra, travessar la carretera i endinsar-se per dins el bosc per fer un tram de gran bellesa, el camí natural de la riera del Marroc. És un tram exuberant durant totes les estacions. Caldrà travessar tres vegades la riera i se surt al davant de l'autopista, que es travessa per sota en aquesta ocasió. A més, cal fer-ho pel pas de l'esquerra.

Se surt a un planer, paral·lel a l'autopista i de seguida es gira a l'esquerra per entra a dins del poble de nou. Ara es fa pel carrer del Regal, es passa per davant de l'Ajuntament, en el que és la zona antiga de Vilablareix i llavors es pren el carrer del Perelló, ben recte, per arribar al punt de sortida.

És una ruta que no té cap tipus de dificultat tècnica ni física, molt planera i que permet gaudir de paisatges agrícoles i de ribera. Pel que fa a l'orientació, si bé no és complicada i hi ha algun senyal de l'itinerari saludable, no hi ha cap indicador i pot ser necessari el track.
Río

Inici de l'itinerari natural de la riera del Marroc