Tiempo en movimiento  4 horas 46 minutos

Fecha de subida 12 de octubre de 2018

Fecha de realización octubre 2018

5,4

cerca de Villafranca del Cid, Valencia (España)

Interessant ruta per la arquitectura de la pedra en sec que comencem en Vilafranca i anem seguint el sender local SL-CV 18-2 que passant pel vèrtex geodèsic del Canto de Peroto 1381 m. i per la Font de la Formiga (seca) ens durà a la Pobleta de Bellestar de Sant Miquel, ubicada junt al riu Truites frontera amb Mosqueruela (Terol).
On podem visitar el pont medieval i l’ermita de Sant Miquel.
Seguim el camí pel llit del riu i un kilòmetre i mig després trobem el Mas del Molí de Dols amb un altre pont antic. Deixem momentàniament el llit del riu, fins que uns metres més endavant tornem a baixar a ell seguint les marques del PR-CV 402, trobant-se entre parets de roca i una zona de grans àlbers, poc més avant arribem a les ruïnes del Molí d’En Rius, on deixem definitivament la vora del riu Truites.
Comencem a pujar poc més de 500 metres i tornem a baixar els metres guanyats fins travessar una carretera, on trobem un cartell amb indicacions de pintures rupestres i també del PR que anem seguint que abaixa fins travessar el barranc de les carbasses i en un kilòmetre arribem a una bifurcació del PR-CV 402, on el ramal de la dreta que es la variant en dura a Vilafranca en poc més d’un hora.
Atenció a causa del funcionament defectuós del GPS, poden trobar-se línies rectes causades per la pèrdua parcial del senyal o puntes estranyes que no són reals, per tant cal anar amb una poca precaució al seguir la ruta.
Si utilitzes el track, t’agrairia que feres una valoració de la seua utilitat.

========================================================================
Interesante ruta por la arquitectura de la piedra en seco que empezamos en Vilafranca y vamos siguiendo por el sendero local SL-CV 18-2 que pasando por el vértice geodésico del Canto de Peroto 1381 m. y por la Fuente de la Hormiga (seca) nos llevará a la Pobleta de Bellestar de San Miquel, ubicada junto en el río Truchas frontera con Mosqueruela (Teruel).
Donde podemos visitar el puente medieval y la ermita de San Miguel.
Seguimos el camino por el lecho del río y un kilómetro y medio después encontramos el Mas del Molí de Dols con otro puente antiguo. Dejamos momentáneamente el lecho del río, hasta que unos metros más adelante volvemos a bajar a él siguiendo las marcas del PR-CV 402, encontrándose entre paredes de roca y una zona de grandes álamos, poco más adelante llegamos a las ruinas del Molino de En Rius, donde dejamos definitivamente el borde del río Truchas.
Empezamos a subir poco más de 500 metros y volvemos a bajar los metros ganados hasta atravesar una carretera, donde encontramos un cartel con indicaciones de pinturas rupestres y también del PR que vamos siguiendo y que baja hasta atravesar el barranco de las Calabazas y en un kilómetro llegamos a una bifurcación del PR-CV 402, donde el ramal de la derecha que se la variante nos llevará a Vilafranca en poco más de un hora.
Atención a causa del funcionamiento defectuoso del GPS, pueden encontrarse líneas rectas causadas por la pérdida parcial de la señal o puntas extrañas que no son reales, por lo tanto hay que ir con una poca precaución al seguir la ruta.
Si usas el track, te agradecería que hicieras una valoración sobre su utilidad.

La calcetera de Vilafranca

Erosió en forma de champinyó

panoramica

Panoràmica de Vilafranca

Mur de pedra en sec

Caseta de pedra en sec

Caseta i murs de pedra en sec