Fecha de subida 18 de enero de 2017

2,7
5,5

Vista 1932 veces, descargada 111 veces

cerca de Vilaplana, Catalunya (España)

Excursió que des de Vilaplana ens porta a la Cova dels Patacons.
-------
Els Patacons eren uns emboscats que van tenir atemorida la població de la zona i van provocar que a La Mussara hi hagués un destacament de la Guàrdia Civil per intentar atrapar-los. La seva història és una trama d'amor i aventures fins que vans ser atrapats al 1946 i afusellats dos anys després.
----
La valoració de la dificultat de la ruta sempre es tècnica.
La dificultat física depèn de l'estat de forma de cada persona. Cal tenir en compte distancia i desnivells.
Els temps es amb aturades incloses i es orientatiu.
La ruta està gravada amb un GPS Garmin i retocada amb el Base Camp,
-----
APROXIMACIÓ : A la carretera T-11 o N-420 entre Reus i les Borges del Camp, agafem direcció Maspujols l'Aleixar, Vilaplana. Al arribar a la rotonda seguim uns metres la carretera de Prades i agafem a ma esquerra per entrar al poble i aparcar el cotxe.
VALORACIÓ: La valoro com a moderada. La major part de la ruta passa per sender molt fresat i fàcil de seguir, només després de la Font del Llop hi ha un petit pas equipat.
Hi ha el tram del Grau de Latrencanous, que es un pas equipat per una canal bastant dreta, però que tenim l'ajuda d'un cable d'acer i que anant en compte no ha de tenir cap problema.
----
RUTA: Sortim de Vilaplana direcció a la Font del Llop.
Passem pel pont de l'Olla, creuem la carretera de Prades i seguim pujant per un agradable camí pel mig de camps d'oliveres.
Als 2 km deixem el camí i agafem el corriol cap a la Font del Llop, lloc ideal per esmorzar i fer un petit descans.
Seguim pel corriol cap a la font del Roure, amb un primer tram de pujada on trobem un petit pas equipat i desprès d'un tram més planer arribem a la Font del Roure.
Un cop a la font retrocedim per agafar el Camí dels Cincles. Trobem la cruïlla del Grau del Patacó que no agafem, dons es per on baixarem desprès.
Seguim pel camí dels Cingles uns 200 m. fins que trobem una fita i un arbre tombat al camí i agafem a ma dreta cap el Grau de Latrencanous. Seguim el corriol recta amunt fins que veiem la canal amb un cable a la roca.
Pugem la canal amb compte amb l'ajuda del cable i arribem a la Cova dels Patacons.
----
Seguim pujant per anar a buscar el Grau del Patacó. Trobem una placa que ens indica el camí i anem baixant passat per damunt dels cingles fins a arribar de nou al Camí dels Cingles, que anirem seguint per trobar el Camí de les Tosques.
---
Arribem al camí de les Tosques i ja anem baixant cap a Vilaplana, per arribar al punt de sortida.
  • Foto de Camí de les Tosques
  • Foto de Camí dels Cingles
  • Foto de Cartell
  • Foto de Cartell indicador.
  • Foto de Dreta. deixem el camí
  • Foto de Font del Roure
  • Foto de Grau del Patacó
  • Foto de Grau Latrencanous
  • Foto de Salt d'Aigua
  • Foto de Vilaplana

• Foto de Antonieta Freixas

Antonieta Freixas 30-ene-2017

Una ruta molt maca on pots trobar una mica de tot. Pas equipat, senderons pel bosc, aigua. Val la pena fer-la.

miquelseu 01-feb-2017

Gràcies per la valoració.

• Foto de La Penya de l'Espardenya K-Valls

La Penya de l'Espardenya K-Valls 15-feb-2017

Molt bona ruta!
    Fonts, Cingles, Via ferrada, Coves, Bosc, Cascades ...
    Intens!
    Hem gaudit molt!

miquelseu 16-feb-2017

Gràcies per la valoració. Es un plaer que us hagi agradat i una motivació per compartir rutes. Tal com dieu al comentari, es una ruta que amb un desnivell i distancia molt assequible, ofereix gran varietat de paisatges.

• Foto de alba78

alba78 06-jun-2018

Hola, s’ha d’anar equipat per a fer ferrata? O només són unes quantes grapes a la paret? Gràcies

miquelseu 07-jun-2018

No, alba78 . No cal anar equipat per a fer ferrada. Només és el que es veu a la foto, un tram d'uns 4 metres amb esglaons de ferro amb un cable de ferrada per agafar-se i un altre tram per la roca, d'uns 4 metres, mes senzill en que també hi ha un cable per ajudar-nos a pujar.
    Només cal una mica de precaució i estar acostumat a fer passos equipats.

• Foto de joaquim domingo

joaquim domingo 21-nov-2018

He realizado esta ruta  verificado  ver detalle

Ruta molt bona. La pujada una mica pesada. Per aixó he evitat la trencanous i ho deixat per una altre vegada. La baixada, poc abans d'arribar al pla de les tosques esta molt malament i convé tenir molta cura. En conjunt magnifica excursió.

miquelseu 21-nov-2018

Gràcies per la valoració joaquim domingo. Es un plaer que t'hagi agradat la ruta.
    Si tens ocasió de tornar a fer la ruta, fes el tram de la trencanous i la cova dels Patacons. Es molt interessant.
    Recordo que l'últim tram abans de les Tosques el corriol ja estava una mica desfet i segurament amb les ultimes pluges deu haver empitjorat.