Tiempo en movimiento  6 horas 33 minutos

Fecha de realización abril 2021

-108 m
7,9

cerca de Vilassar de Mar, Catalunya (España)

Començo la ruta a Vilassar de Mar, dirigint-me cap a Premià de Mar i després a Premià de Dalt. A partir d'aquí deixo de trepitjar l'asfalt. Passo per la caseta dels Reis i el turó d'en Ponç, amb tres magnífics pins arrelats a la roca.
Em dirigeixo cap el cim de Sant Mateu i l'ermita. Més endavant em trobo amb la Surera de la Molinera, el Pi de Can Boquet i la Roca d'en Toni.
Des de la Plana del Fum m'enfilo a la carena de la Serra Llarga i enllaço els turons Rodó, el d'en Céllecs, el poblat ibèric del mateix nom, i el Mataró, que és l'últim abans d'anar cap a Òrrius.
Creuo la població i caminat per petits corriols i perdent-me i fent un camp a través fins aconseguir arribar al bon camí, arribo a la Creu de l'Avellà.
Els últims turons són el de l'Infern i el de Montcabrer. Deixem a l'esquerra dos estacions de telecomunicacions. Abans de començar la baixada, passo per la Pedra de l'elefant i la Creu de Montcabrer.
Des d'aquí fins arribar al Pi del Camí de Cabrera, el terreny és complica bastant amb un terra molt relliscós i amb força pendent. Entremig hi ha la Cova de les Formigues i la Cova de les Dones.
Sà i estalvi, torno a trepitjar l'asfalt fins a Vilassar de Mar.
Caminada llarga, però per terrenys bastants ombrívols i agradables entremig de bosc. Una mica de perdició i d'anar pel mal camí, però a vegades també està bé.
Per la llargada i al desnivell la classifico com a exigent.