Fecha de subida 10 de enero de 2019

Fecha de realización enero 2019

2,7
5,4

cerca de Vilobí del Penedès, Catalunya (España)

En mi web, se accede a la traducción automática al castellano, galego y euskera) (In my web, you can access the automatic translation into English and other languages)

(Alt Penedès) Ruta el 10/01/2019; 11 km; +200 -200; 4 hores. Excursió organitzada amb el següent itinerari: Vilobí, Parc dels Talls, Pèlags. Participants: Josep C., Josep S., Vinyet, Jóse i Miquel. Tipus de sortida: circular; Dificultat: fàcil.

FA ANYS: El territori del Penedès ja consta documentat amb el seu nom cap a l’any 1000.

Avui comencem al poble de Vilobí, a l’Alt Penedès, a pocs quilòmetres de Vilafranca del Penedès. És un dia amb molt sol però amb un fred viu. Pel que fa a l’etimologia del nom diguem que prové del llatí villa ’vila’; del patronímic llatí ‘Albinus’.

Quan hem començat a caminar, pugem una mica i tenim aquesta vista de la parròquia de Santa Maria i al fons la magnífica serra de Montserrat. Temple d’una sola nau amb absis semicircular, que es va erigira les afores d’aquest petit poble penedesenc. La documentació medieval ens informa que hi havia una capella, que devia formar part de la fortalesa, dedicada a l’advocació de la Mare de Déu dels Àngels. Actualment es tracta d’una construcció neoromànica que va ser construïda el 1937.

Uns rètols els indiquen que estem entrant al Parc dels Talls. Hi arribem uns 15 minuts des d’haver començat. Aquesta és una zona amb unes característiques ambientals específiques i gens habituals formada per quatre petits llacs, anomenats tradicionalment “pèlags”. Es tracta d’un paratge singular i únic , resultat de l’explotació minera que va estar lligada durant molts anys al municipi de Vilobí i que va acabar originant els quatre... ...