Dificultad técnica   Moderado

Fecha de realización julio 2017

2,5
5,0

cerca de Uchullucllo, Cusco (Peru)

Aquesta és una destinació molt típica per fer amb un dia des de CUSCO, cal llevar-se molt, molt aviat, a les tres de la matinada, però val molt la pena.

A la meitat de la ruta, fas una parada per esmorzar el menjat típic de la Zona, però sempre pots dir que no i portar el que tu creguis o que des de l'hotel t'hagin preparat.

És una pujada fàcil, sense cap dificultat tècnica i és impossible perdre's ja que hi ha molta gent i també força cavalls que previ pagament, et pugen fins a 50-70 de desnivell del coll. Hi ha molta gent que els contracte des de l'inicia, però ni ha que fan a mig camí.

L'únic inconvenient que te aquesta ascensió és l'alçada ja que el cim està a 5000msnm, però si portes 4 0 5 dies a Cusco i ho fas amb calma no hi ha cap tipus d'inconvenient per no arribar al cim. Hi ha guies que porten oxigen d'emergència per si algú te dificultat.

És molt recomanable fer-ho, és diferent.