Fecha de subida 6 de noviembre de 2019

Fecha de realización noviembre 2019

1,7
3,5

cerca de Esporles, Baleares (España)

Pujada alternativa a s'Ermita de Maristel.la d'Esporles passant primer sa Font de Son Tries d'Abaix i després l'àrea recreativa on arribarem per un traçat que va per antigues marjades de conreu ara abandonades; d'allà agafarem l'anomenat Camí de Ses Encletxes i que surt de la part esquerra de la mateixa àrea recreativa i arriba al camí que ve de Son Ferrà cap a s'ermita, uns dos-cents metres abans del desviament que du al Cor de Jesús.
Travessarem aquest camí per seguir per un comellar d'antics carboners que arriba directament a s'Ermita de Maristel.la.
Tornarem per la part posterior fins a arribar al Castellet i d'allà agafarem l'anomenat Pas des Refrescador i després passarem per Sa Font des Rafal. Allà anirem a trobar el Camí des Correu i acabarem al recorregut arribant de nou a l'església, lloc on hem començat.

Deixam carretera

Agafam un senderó a mà dreta que remunta una marjada
Picnic

Àrea recreativa

Aljub

Intersecció

Agafam per l'esquerra

panoramica

Mirador natural

Ranxo de carboner

Trobam una petita cavitat que segurament es feia servir per guardar quevires, i després un conjunt format per un rotl.lo de sitja i una barraca de carboner; també podrem observar just devora el rotl.lo un petit forat o bufador on surt l'aire que entre per l'altre costat

Cavitat

Ranxo de carboner

Conjunt format per un rotl.lo de sitja i una barraca de carboner

Tram de camí 'encanonat'

El camí segueix per una petita canal

Intersecció

Arribam al camí principal de Son Ferrà a Maristel.la

Deixam camí principal per la dreta sujant un comellar ple de ranxos de carboners
Información

Avis

Seguim el camí per la dreta deixant el traçat de Son Ferrà a Maristel.l, i menres progresam per aquest comellar, arribarem a un gran penyal que té dues veçans, una empinada que va per l'esquerra i altre per una canal a la dreta on trobam més amunt una pared de marje; he optat per la menys convencional i tot acaba en el camí vos la podeu estalviar; voreu com el track es desvia del seu recorregut lògic, podeu seguir tranquilament pel camí sense problemes.

Final de la variant de pujada

Recuper el camí abandonat uns minuts abans

Ermita de Maaristel.la

Cisterna

panoramica

Es Castellet

Mirador natural damunt un penyal on accedim per una escala tallada a la roca

Pas des refrescador

Ens desviam per un comellar que baixa o trobarem un refrescador a una cavitat, encara queda el marc de fusta, i antigament servia de rebost i per guardar aigua fresca per la gent que feia feina per allà