Tiempo en movimiento  2 horas 12 minutos

Fecha de realización marzo 2019

2,6
5,2

cerca de Bellaterra, Catalunya (España)

Passeig matiner per la serra de Galliners. Deixem el cotxe al Camí dels Monjos (PR C-31 / GR-6 / GR-173), a l'altura del camp d'aeromodelisme. Anem direcció Sant Cugat fins a can Graells, enfront del col·legi japonès, al costat d'HP. Prenem una pista que d'entrada sembla que et fiqui dins la bòbila, però tomba a mà dreta i s'enfila pel bosc. Creuem la riera i anem seguint. Passem pel turó de can Camps i pel d'en Mataric (287 m). Baixem. Creuem la pista de Bellaterra (GR-173) i anem per una pista direcció Sant Quirze. Tombem a mà esquerra i passem per l'hípica les Alzines. La creuem i d'allà anem fins a can Barata. A l'hípica s'han unit a l'excursió un parell de gossos que ens han acompanyat fins a can Barata, un bon tros. Passem pels carrers del Maresme i del Ripollès. Baixem a la riera passant pel restaurant can Tubau. Visitem la font dels Ametllers, al llit de la riera i pugem per un pendent fora-camí fins a retrobar una pista. Aquest és l'únic punt conflictiu, ja que s'ha de fer una grimpadeta pel dret, però és un tros molt curt i de seguida s'arriba al camí fressat. Seguim a mà esquerra fins a trobar una pista principal que arriba a Rubí si es segueix cap a la dreta. La seguim a mà esquerra i al cap d'unes poques desenes de metres es creua amb el camí dels Monjos que prenem fins arribar al punt d'origen.