Fecha de subida 11 de julio de 2017

Fecha de realización julio 2017

3,4
6,7

cerca de Xeresa, Valencia (España)

Xeraco. Font de L'Ull - Les Foies - Font de L'Escudella - Casa Don Carlos - Font de L'Olivera - Font de L'Ull. RUTA NOCTURNA.
Xeraco. La Safor. Valencia
Cartografía: 1:50000 Alzira 770 (29-30)
Data: 08/07/2017
Tipus de ruta: Circular
Lloc d’inici: Xeraco. Font de L'Ull
Hora d’inici: 19:50 a.m
Duració: 7:13:02 (En Moviment 3:37:21) Les 7 Hores inclou el sopar en Bar Les Foies.
Distancia: 13.5 km
Dificultat: Facil
Desnivell acumulat positiu: 629 m (Dates del GPS)
Desnivell acumulat negatiu: 626 m (Dates del GPS)

Aprofitant la lluna plena realitzem esta ruta nocturna pels meravellosos paratges del massís del Mondúver. La ruta la iniciem en l'àrea recreativa de la Font de L'Ull, on deixem els nostres vehicles aparcats. Després de la foto de rigor del grup, esta vegada amb membres nous que decidixen acompanyar-nos i esperant que no siga la ultima vegada, ens posem en marxa per la senda per la qual transcorria l'antiga canalització de les aigües de la font de L'Ull fins a arribar a la mateixa font (WP02), a través d'una senda en molt bones condicions.
A partir d'este punt comencem una forta pujada (WP03), en a penes 2 km pugem uns 300 m de desnivell fins a arribar al camí de l'ombria del Mondúver (WP04). Una vegada en la pista continuarem per la dreta fins que arribem a la senda que puja al Mondúver (WP05). A l'arribar al creuament de sendes, nosaltres continuarem pel camí que ens porta cap a Les Foies a través del Pla de Toni Bou (WP06), al poc de temps ens tornem a trobar amb un altre cruze de sendes (WP07), esta vegada prendrem la senda de l'esquerra direcció cap al Penyalba. Després d'una xicoteta pujada, iniciem la baixada cap a la zona dels Foies (WP08). Ací tenim taula reservada per a sopar (WP09). Després de la llarga pausa per a sopar continuem la nostra segona part del recorregut, ara sí, baix la llum de la lluna plena. Continuem pel camí que recorre el PR-CV 51 durant aproximadament 3 km fins que arribem a la senyalització de la senda que ens portara fins a la Font de L'Escudella (WP10). Continuem fins a arribar a un punt on la senda s'acaba i se separa en dos (WP11), nosaltres seguim per l'esquerra a buscar el pal indicatiu de la font del Xopet (WP12), continuarem cap a la Casa de "Don Carlos" (WP13) i per la Font de L'Olivera a buscar el camí que baixa de la Font de L'Ull fins als cotxes.

Aprovechando la luna llena realizamos esta ruta nocturna por los maravillosos parajes del macizo del Mondúver. La ruta la iniciamos en el área recreativa de la Font de L'Ull, donde dejamos nuestros vehículos aparcados. Después de la foto de rigor del grupo, esta vez con miembros nuevos que deciden acompañarnos, esperando que no sea la última vez, nos ponemos en marcha por la senda por la cual transcurría la antigua canalización de las aguas de la font de L'Ull hasta llegar a la misma fuente, a través de una senda en muy buenas condiciones.
A partir de este punto comenzamos una fuerte subida, en apenas 2 km subimos unos 300 mts de desnivel hasta llegar al camino de la "ombria" del Mondúver. Una vez en la pista continuaremos por la derecha hasta que lleguemos a la senda que sube al Mondúver. Al llegar al cruce de sendas, nosotros continuaremos por la que nos lleva hacia Les Foies por el Pla de Toni Bou, al poco tiempo nos volvemos a encontrar con otro cruce de sendas, esta vez tomaremos la senda de la izquierda dirección hacia el Penyalba.Después de una pequeña subida, iniciamos la bajada hacia la zona de Les Foies. Aquí tenemos mesa reservada para cenar. Después de la larga pausa para cenar continuamos nuestra segunda parte del recorrido, ahora sí, bajo la luz de la luna llena. Continuamos por el camino que recorre el PR-CV 51 durante aproximadamente 3 km hasta que llegamos a la señalización del sendero que nos llevara hasta la Font de L'Escudella. Continuamos por la senda hasta llegar a un punto donde la senda se termina y se separa en dos, nosotros continuamos por la izquierda a buscar el poste indicativo de la font del Xopet, continuaremos hacia la Casa de Don Carlos i por la Font de L'Olivera a buscar el camino que baja de la Font de L'Ull hasta los coches.