Tiempo en movimiento  3 horas 2 minutos

Fecha de realización octubre 2020

3,6
7,3

cerca de Xeraco,Jaraco, Valencia (España)

Xeraco - Ruta de les Fonts - PR-CV 183 - la Barcella - Font de l'esbarzer - Font de l'ull - Font de l'olivera - Font del Xopet - Font de l'Escudella - Pla dels Esmoladors
La ruta és una combinació entre PR-CV 183 i la ruta 2 de l’Ajuntament de Xeraco. Estacionem el cotxe prop d’un gran dipòsit d’aigua. Al costat es troba la Font de l’Ull que ve canalitzada des del seu naixement on poden aprovisionar-se d’aigua. Comencem seguint la ruta 2, ben senyalitzada, que ens puja zigzaguejant per dins la pinada a la cresta de la Barcella. Seguim la senda per la lloma de la muntanya fins arribar a l'encreuament senyalitzat amb un pal on anirem a l’esquerra direcció al Montdúver-Font de l’Ull. Més endavant apleguem a una nova bifurcació amb de la senda que puja des de Xeresa per les Senilleres, nosaltres continuem per la nostra dreta fins arribar al pal indicatiu del PR-CV 153. Anem cap a la Font de l’Esbarzer, ací concedeix el PR amb la Ruta 2 marcada per l’Ajuntament. Continuem direcció a la Font de l’Ull, en aquest tram de senda hem d’anar amb compte, ja que en alguns punts està prou malament i és fàcil esvarar-se.
Passem prop de la mina, per a visitar-la hem de desviar-se, nosaltres continuem fins a la Font de l’Ull. Ací fem una xicoteta pausa per esmorzar.
Després del descans continuem la senda, que recte ens portaria al Montdúver i a la dreta l’enllaçarem amb el PR CV183, que nosaltres seguirem. Tornem a pujar de nou i el camí ens porta a la Font de l’Olivera. Seguim la senda que ens porta sense pèrdua a l'encreuament de la senda que baixa a la Font del Xopet. En aquesta zona el senyal del GPS comença a fallar i deixa de registrar alguns trams i fer línies rectes, però no hi ha cap problema heu de seguir la senda que està clara i ben definida. Després de visitar la Font del Xopet, que té aigua fresca tornem a pujar a l’encreuament i continuem per a la dreta cap amunt, passem per davant de la Font de l’Escudella, que està seca. Tot aquest tram fins arribar al camí de les Foies que és un continu pujar. En el camí continuem per la dreta durant aproximadament un kilòmetre per a desviar-se per la senda que a la dreta del camí i ens pujarà fins al Balcó del Pla dels esmoladors. Les vistes panoràmiques des del mirador són espectaculars. Seguim la senda fins a una bifurcació senyalitzada de la ruta 1 de l’Ajuntament de Xeraco. Nosaltres continuem a la dreta seguint pel PR, a partir d’ací anem per senda en continua baixada que acaba a l’arribar als horts de tarongers. On per camí asfaltat ens portarà al costat de l’autopista, una vegada en la carretera continuem fins al lloc a on tenim els cotxes.
Atenció a causa del funcionament defectuós del GPS, poden trobar-se línies rectes causades per la pèrdua parcial del senyal o puntes estranyes que no són reals, per tant cal anar amb una poca precaució en seguir la ruta.
Si utilitzes el track, t'agrairia que feres una valoració de la seua utilitat en wikiloc.

==========================================================================

La ruta es una combinación entre PR-CV 183 y la ruta 2 del Ayuntamiento de Xeraco. Estacionamos el coche cerca de un gran depósito de agua. Al lado se encuentra la Font de l’Ull que viene canalizada desde su nacimiento donde pueden aprovisionarse de agua. Empezamos siguiendo la ruta 2, muy señalizada, que nos sube zigzagueando por dentro de la pinada a la cresta de la Barcella. Seguimos la senda por la loma de la montaña hasta llegar al cruce señalizado con un poste donde iremos a la izquierda dirección al Montdúver-Font de l’Ull. Más adelante llegamos a una nueva bifurcación con de la senda que sube desde Xeresa por las Senilleres, nosotros continuamos por nuestra derecha hasta llegar al poste indicativo del PR-CV 153. Vamos hacia la Font de l’Esbarzer, aquí coincide el PR con la Ruta 2 marcada por el Ayuntamiento. Continuamos dirección en la Font de l’Ull , en este tramo de senda tenemos que tener cuidado, puesto que en algunos puntos está bastante mal y es fácil resbalarse.
Pasamos cerca de la mina, para visitarla tenemos que desviarnos, nosotros continuamos hasta la Font de l’Ull. Aquí hacemos una pequeña pausa para almorzar.
Después del descanso continuamos la senda, que recto nos llevaría al Montdúver y a la derecha enlazaremos con el PR CV183, que nosotros seguiremos. Volvemos a subir de nuevo y el camino nos lleva en la Fuente del Olivo. Seguimos la senda que nos lleva sin pérdida al cruce de la senda que baja en la Font del Xopet. En esta zona la señal del GPS empieza a fallar y deja de registrar algunos tramos y hacer líneas rectas, pero no hay ningún problema tenéis que seguir la senda que está clara y muy definida. Después de visitar la Font del Xopet, que tiene agua fresca volvemos a subir al cruce y continuamos para la derecha hacia arriba, pasamos por ante la Font de l’Escudella, que está seca. Todo este tramo hasta llegar al camino de las Foies que es un continuo subir. En el amplio camino continuamos por la derecha durante aproximadamente un kilómetro para desviarse por la senda que a la derecha del camino y nos subirá hasta el Balcón del Pla de los esmoladors. Las vistas panorámicas desde el mirador son espectaculares. Seguimos la senda hasta una bifurcación señalizada de la ruta 1 del Ayuntamiento de Xeraco. Nosotros continuamos a la derecha siguiendo por el PR, a partir de aquí vayamos por senda en continúa bajada que acaba a la llegar a los huertos de naranjos. Dónde por camino asfaltado nos llevará junto a la autopista, una vez en la carretera continuamos hasta el lugar donde tenemos los coches.
Atención a causa del funcionamiento defectuoso del GPS, pueden encontrarse líneas rectas causadas por la pérdida parcial de la señal o puntas extrañas que no son reales, por lo tanto hay que ir con una poca precaución al seguir la ruta.
Si utilizas el track, te agradecería que hicieras una valoración de su utilidad en wikiloc.