Tiempo en movimiento  una hora 41 minutos

Fecha de subida 8 de enero de 2020

Fecha de realización enero 2020

9,8

cerca de Sant Andreu de la Barca, Catalunya (España)

>> Català:

Una proposta d'escapada per a "estirar les cames" pels voltants de Sant Andreu de la Barca i Ullastrell. Gaudirem de bones vistes a Montserrat i l'entorn i passarem per un parell de zones de pic-nic per si us ve de gust fer una parada per a menjar o prendre alguna cosa.

Un recorregut fàcil per a 4x4 i SUV's 4x2 amb terreny sec. Si ha plogut molt, el segon grup quedaria en principi descartat. En aquest cas trobarem molts trams de fang, la qual cosa podria dificultar la circulació, especialment en llocs puntuals amb desnivell on seria necessària la tracció integral.

Una ruta ideal per a una matinal, entretinguda i amb trams de camins llargs que permeten circular a bon ritme. Afegir que han estat restaurats molt recentment i presenten un bon aspecte (veure les fotos i el vídeo).
Circularem pel llit d'una riera una distància aproximada d'uns 200 m., sense més dificultat si no porta gaire cabal. En cas contrari, el consell seria no ficar-se i girar cua, uns 50 m. enrera teniu un "Plan B" que permet sortir del camí i retrobar-lo més endavant, no és gaire complicat però tindreu que identificar-lo en el mapa (millor sortir de casa amb els deures fets... per si les mosques!).

Finalitzarem la ruta en Sant Andreu de la Barca, no gaire lluny del lloc de sortida, en aquesta ocasió en un àrea de servei amb rentat a pressió per a treure-li la fanguera al cotxe, si fos el cas.

En el peu de les fotos trobareu molta més informació i en el vídeo algunes imatges del recorregut.

Espero us agradi aquesta proposta, propera i entretinguda, ideal per a una escapada.

Ruta feta amb un Land Rover Discovery Td5.

Salut i rutes en 4x4!

>> Castellano:

Una propuesta de escapada para "estirar las piernas" por los alrededores de Sant Andreu de la Barca y Ullastrell. Disfrutaremos de buenas vistas a Montserrat y el entorno y pasaremos por un par de zonas de pic-nic por si apetece hacer una parada para comer o tomar algo.

Un recorrido fácil para 4x4 y SUV's 4x2 con terreno seco. Si ha llovido mucho, el segundo grupo quedaría en principio descartado. En este caso encontraremos muchos tramos de barro, lo cual podría dificultar la circulación, especialmente en lugares puntuales con desnivel donde sería necesaria la tracción integral.

Una ruta ideal para una matinal, entretenida y con tramos de caminos largos que permiten circular a buen ritmo. Añadir que han sido restaurados muy recientemente y presentan un buen aspecto (ver las fotos y el video).
Circularemos por el lecho de una riera una distancia aproximada de unos 200 m., sin más dificultad si no lleva mucho caudal. En caso contrario, el consejo seria no meterse y retroceder unos 50 m. donde tenéis un "Plan B" que permite salir del camino y reencontrarlo más adelante, no es muy complicado pero tendréis que identificarlo en el mapa (mejor salir de casa con los deberes hechos... por si las moscas!).

Finalizaremos la ruta en Sant Andreu de la Barca, no muy lejos del lugar de salida, en esta ocasión en un área de servicio con cabinas de lavado a presión para quitarle el barro al coche, si fuera el caso.

En el pie de las fotos encontraréis mucha más información y en el video algunas imágenes del recorrido.

Espero os guste esta propuesta, próxima y entretenida, ideal para una escapada.

Ruta hecha con un Land Rover Discovery Td5.

Salud y rutas en 4x4!
parquing

Inici ruta. Rotonda Carretera de Martorell (54 m)

Sant Andreu de la Barca, Polígon Industrial de Can Pelegrí, al costat de l'estació de ITV. Continuarem pel Carrer del Ferro, creuarem la rotonda de l'A2 i continuarem per la Carretera de Castellbisbal (BV-1501). Girarem a l'esquerra poc després de l'estació de tren de Castellbisbal i continuarem pel Camí de la Mina una mica més endavant
Intersección

Arribem a la C-243c, Carretera de Martorell (116 m)

Ens incorporem a la C-243c i continuem direcció Terrassa. Estem en l'Urbanització Costablanca.
panoramica

Vistes a Martorell (86 m)

Seguim en el Camí Vell de Martorell a Ullastrell

Cami sinuós d'argila (137 m)

Intersección

Cruïlla Can Pasteller, continuem per l'esquerra (157 m)

Incorporació a la BV-1202 i continuem per la dreta (247 m)

Al tercer revolt, deixarem l'asfalt i girarem a la dreta pel Camí de Ca n'Ametller
Intersección

Girem a l'esquerra pel Camí de Can Palet (260 m)

El camí es torna més estret i pedregós
Picnic

Àrea de Picnic en el Bolet (245 m)

Al costat del Torrent del Bolet, en el revolt del camí trobem aquest espai amb taules i bancs i recollida de brossa per si volem fer un descans i prendre alguna cosa

Heliport d'Ullastrell - Teresa Vilà (309 m)

Intersección

Incorporació a la BV-1203, continuem per la dreta (313 m)

Pocs metres després girarem a la dreta, direcció Ca n'Amat. Creuarem l'urbanització fins arribar a la Carretera C-243c. Ens incorporarem i continuarem per la dreta. Després d'uns 300 m. aproximadament, deixarem l'asfalt i girarem a l'esquerra i entrarem en el Camí Ral, en la Serra de l'Oleguera.

Doble corba, esquerra i dreta (251 m)

Continuem circulant pel Camí Ral
Río

Circularem pel Torrent Can Pi de la Serra (99 m)

Circularem un tram d'uns 200 m. per la riera (és el camí), no té més dificultat amb poca aigua, com és en aquest cas. Atenció si baixa molta aigua, millor no arriscar i girar cua. Teniu una alternativa uns 50 m. abans, a la dreta en el sentit de la marxa que portem. Ens trobem just en la divisòria municipal de Rubí i Castellbisbal.
Intersección

Arribem a l'Avinguda de Gayarre de Castellbisbal (95 m)

Ens trobem en Can Campanyà. Un lloc amb més de 2000 anys d'història. Llegiu el panell informatiu... A l'altra banda del Torrent de Can Campanyà trobareu un Àrea de Picnic.
Riesgo

Final Carrer dels Motors (81 m)

Atenció! Trobareu un fort desnivell d'incorporació al camí que seguirem.

Trialera en Ca n'Esteper (80 m)

Es troba en la Travessera de Ca n'Estreper. El terreny és argilós i després de molta pluja promet un divertit festival de fang ;-)
Riesgo

Continuem per la dreta (100 m)

Atenció! Forta baixada amb un 10% de desnivell. Està cimentada en tot el tram més compromés.
Puente

Pont Ferrocarril. Línia de Martorell a Granollers Centre (65 m)

En pocs metres arribarem al Polígon Industrial Los Herreros i d'aquí enllaçarem amb la Carretera B-150 i més endavant amb la B-225, per arribar al final de la ruta en Sant Andreu de la Barca.
parquing

Fin ruta. Àrea de Servei Polígon Can Sallarés (40 m)

Es troba en la Carretera de Martorell, just davant del Centre Comercial Atrium. Parem en aquest lloc perquè disposa de cabines de rentat a pressió per a treure la fanguera del cotxe, si no estem molt interessats en portar-la cap a casa :-)