Tiempo en movimiento  una hora 4 minutos

Fecha de subida 3 de octubre de 2018

Fecha de realización octubre 2018

6,4

cerca de Tordera, Catalunya (España)

> Català:
Aquesta ruta és la tercera d'una sèrie de 5 etapes que van des de Vallromanes (Vallès Oriental), a Cassà de la Selva (La Selva):

1/ Vallromanes – Vallgorguina (48,15 Km)

2/ Vallgorguina – Tordera (41,35 Km)

3/ Tordera - Tossa de Mar (25,59 Km)

4/ Tossa de Mar - Sant Feliu de Guíxols (25,62 Km)

5/ Castell d’Aro – Cassà de la Selva (31,72 Km)

Enllaçades fan un recorregut total de 172,43 Km, amb un desnivell positiu de 4479 m, en un temps de 8 a 12 h., segons el ritme i les aturades.
Nota: Totes les rutes estan connectades entre si amb l’excepció de la 4ª i 5ª. Per a enllaçar aquestes dues tindreu que fer un curt camí de carretera de Sant Feliu de Guíxols a Castell d’Aro, uns 5 km en uns 12 min.

La d'avui és una ruta 4x4 de dificultat moderada a fàcil, segons trams. Apte per a SUV's.
Sortint del Pavelló Sant Andreu de Tordera, anem a buscar la N-II i la GI-600 fins arribar a la rotonda per sota de la C-32 i d'aquí, seguirem per la carretera que porta a l'Ermita de Sant Daniel. A partir d'aquest punt seguirem per pistes de sorra i sauló.
Trobarem alguns trams trencats, amb solcs de les pluges i alguna pendent acusada. També alguna trialera al costat mateix del camí, com per exemple la del Km. 18,8 a la dreta (sense explorar i sense track). Teniu una foto en el Km. 19,1 de com acaba aquesta trialera, pot ser divertit ficar-se!
En la foto del Km. 11,3 de la ruta podeu veure el que queda del antic Camp de Golf l'Angel de Lloret, avui abandonat i el terreny convertit en un immens camp trialer 4x4. Temptacions de ficar-se no faltaran, segur!
Atenció! En la foto del Km. 13,6 (al costat de la depuradora), veureu que el camí s'estreta i molt, de fet sembla un camí de bicicletes on passa el cotxe just just i ofegat per la densa vegetació... 700 m. de patiment esperant no trobar una cadena en l'altre extrem. Afortunadament no i sortim a la carretera de Lloret de Mar a Vidreres. Compte a l'hora d'incorporar-se, té poca visibilitat! Teniu una ruta alternativa si voleu evitar aquest tram. Abans del gir a l'esquerra per entrar-hi a la depuradora, continueu recte i creueu l'urbanització "Condado de Jaruco" fins arribar a la carretera de Lloret a Vidreres.
Un cop a Tossa de Mar, fem parada i fonda. Hem dinat en el Restaurant Rincón de Galicia, just davant on acaba la ruta. Recomanable.
Trobareu més informació en el peu de les fotos.
Ruta feta amb un Land Rover Discovery Td5.
Espero us agradi :-)
Salut i aventures 4x4!

> Castellano:
Esta ruta es la tercera de una serie de 5 etapas que van desde Vallromanes (Vallès Oriental), a Cassà de la Selva (La Selva):

1/ Vallromanes – Vallgorguina (48,15 Km)

2/ Vallgorguina – Tordera (41,35 Km)

3/ Tordera - Tossa de Mar (25,59 Km)

4/ Tossa de Mar - Sant Feliu de Guíxols (25,62 Km)

5/ Castell d'Aro – Cassà de la Selva (31,72 Km)

Enlazadas hacen un recorrido total de 172,43 Km, con un desnivel positivo de 4479 m, en un tiempo de 8 a 12 h., según el ritmo y las paradas.
Nota: Todas las rutas están conectadas entre sí con la excepción de la 4ª y 5ª. Para enlazar estas dos tendréis que hacer un corto camino de carretera de Sant Feliu de Guíxols en Castell d'Aro, unos 5 km en unos 12 min.

La de hoy es una ruta 4x4 de dificultad moderada a fácil, según tramos. Apto para SUV's.
Saliendo del Pavelló Sant Andreu de Tordera, vamos a buscar la N-II y la GI-600 hasta llegar a la rotonda por debajo de la C-32 y de aquí, seguiremos por la carretera que lleva a la Ermita de Sant Daniel. A partir de este punto seguiremos por pistas de tierra y arenisca.
Encontraremos algunos tramos descompuestos, con surcos de las lluvias y alguna pendiente acusada. También alguna trialera al lado mismo del camino, como por ejemplo la del Km. 18,8 a la derecha (sin explorar y sin track). Tenéis una foto en el Km. 19,1 de cómo acaba esta trialera, puede ser divertido meterse!
En la foto del Km. 11,3 de la ruta podéis ver lo que queda del antiguo Camp de Golf l'Angel de Lloret, hoy abandonado y el terreno convertido en un inmenso campo trialero 4x4. Tentaciones de meterse no faltarán, seguro!
Atención! En la foto del Km. 13,6 (junto a la depuradora), veréis que el camino se estrecha y mucho, de hecho parece un camino de bicicletas donde pasa el coche justo justo y ahogado por la densa vegetación... 700 m. de sufrimiento esperando no encontrar una cadena en el otro extremo. Afortunadamente no y salimos a la carretera de Lloret de Mar a Vidreres. Vigilad a la hora de incorporarse, tiene poca visibilidad! Tenéis una ruta alternativa si queréis evitar este tramo. Antes del giro a la izquierda para entrar a la depuradora, continuad recto y cruzad la urbanización "Condado de Jaruco" hasta llegar a la carretera de Lloret a Vidreres.
Una vez en Tossa de Mar, hacemos parada y fonda. Hemos comido en el Restaurante Rincón de Galicia, justo enfrente de donde acaba la ruta. Recomendable.
Encontraréis más información en el pie de las fotos.
Ruta hecha con un Land Rover Discovery Td5.
Espero os guste :-)
Salud y aventuras 4x4!
Aquesta ruta comenca just en el mateix punt on finalitza la ruta anterior de "Vallgorguina a Tordera". Forma part de la consecució de 5 rutes amb inici en Vallromanes i final en Cassà de la Selva. Podeu consultar-les en el meu espai de Wikiloc.
A l'esquerra l'Ermita de Sant Daniel i a la dreta la depuradora
> Historia: "Existeix la hipòtesi que originalment fos una ermita, documentada des del segle xi (1079) amb el nom de Sant Pere Cercada. Malgrat tot documentat des del segle xiv amb el nom de Sant Pere Salou. Fou la seu d'una comunitat d'ermitans benedictins fins a l'any 1694, quan es van fusionar amb la comunitat de Sant Pere de Galligants (Girona), després de les destrosses ocasionades amb motiu dels atacs de les tropes franceses. El 1759 es va reconstruir seguint l'estil barroc. L'església d'aquest lloc, amb el temps, estigué dedicada a Sant Pere i a Santa Maria de Gràcia.[1] Després de la desamortització fou comprat el 1860 per Agustí Font i Surís, Alcalde de Lloret. Ho comprà al preu de 200.000 rals i en nom del seu cosí, Nicolau Font i Maig (1830-1908), que hi fundà una segona residència al seu gust i, posteriorment, un asil per a la gent gran que finalment va funcionar a l'Hospital dels pobres de Lloret. Nicolau Font és l'"indiano" més representatiu de Lloret de Mar. Va marxar a Jaruco (Cuba), on un oncle seu ja feia temps que havia fet fortuna. No fou com la majoria d'"indianos", que van marxar per voluntat pròpia i per cercar fortuna, sinó que va marxar amb el negoci assegurat. Quan va tornar es va fer una casa luxosa, feu donatius per obres benèfiques i es féu construir un panteó exuberant. Des de Jaruco va comprar la finca de Sant Pere del Bosc, afectada per la desamortització, i quan va tornar a Lloret, va reformar i reconstruir l'antic monestir.[1] De camí a Sant Pere del Bosc trobem la capella-oratori de la Mare de Déu de Gràcia i la Creu de Sant Pere del Bosc, ambdues projectades per Josep Puig i Cadafalch. Abans d'entrar a la finca de Sant Pere del Bosc, prop de la urbanització anomenada "Condado de Jaruco", hi ha el Monument de l'Àngel en record a Jacint Verdaguer, que durant una temporada visqué a Sant Pere del Bosc i reescrigué els goigs de la Mare de Déu de Gràcia.[1] La inauguració del recinte, junt amb la creu de terme i l'oratori de la Mare de Déu de Gràcia, fou el primer de maig de 1898. Va incloure la renovació de l'orgue barroc, la participació de l'organista i músic gironí Càndid Candi, la inauguració del penó de Sant Jordi d'Enric Monserdà, del càntic a la creu de Jacint Verdaguer i l'assistència del canonge de Vic. La coral de la Parròquia de Sant Jaume de Barcelona.[1] Un dels seus hereus de Nicolau Font, Agustí Cabanes, va fer aixecar un asil al costat de Sant Pere i un monument en homenatge a Nicolau Font, probablement construït per Bonaventura Conill i Montobbio (1876-1946). L'asil, a la part esquerra de l'església, fou començat a construir des de 1918 i es va inaugurar el 27 d0agost de 1922. Durant la Guerra Civil es va cremar el retaule barroc i després l'asil es va traslladar a Lloret, ja als anys 80 del segle xx.[1] A l'interior de la capella Font va encarregar diverses obres realitzades per Enric Monserdà i Vidal. Dins de Sant Pere s'hi conserva un panteó-cripta de marbre i malaquita on descansa Nicolau Font.[1] Segons l'estudi de Mn. Josep Maria Marquès, el 1172 Berenguer de Llorà, després de fer llegats a Sant Romà i Sant Joan de Lloret, en fa un a Sant Pere "de Alodio".[1] Entre 1439-1481 es dóna una Llicència de demanar caritat per Sant Pere del Bosc.[1] El 1444 el bisbe, desitjós de fomentar el culte a l'ermita, autoritza els clergues a dir-hi les misses que haurien de celebrar a la parroquial; el permís val també per un altar de la Mare de Déu, recentment construït a Sant Pere.[1] El 1482 Jordi Sarriera, canonge de la seu i rector de Lloret, i Antoni Amigó, ermità de Santa Maria de Gràcia i Sant Pere del Bosc, fan concòrdia sobre les ofrenes fetes a la Capella. Aquest ermità Amigó s'hi estigué almenys fins al 1491. L'advocació de Santa Maria de Gràcia s'afegeix el 1471 i el 1481 ja és la principal.[1] Finalment, el 1604; rep llicència de vendre vi i altres comestibles a l'ermita, atesa la falta d'ermità. Aquest mateix any hi ha uns capítols dels jurats de Lloret amb Joan Cerebrasch, originari de Navarra, per fer d'ermità.[1]" Font: WikipèdiA
Avui sembla convertit en pista 4x4 (no oficial)
A la dreta del camí hi ha un altre més semblant aquesta
Malgrat que aquest indret es diu "Les Alegries", si passeu veureu que d'alegries, poques... s'estreta molt i molt i la vegetació l'ofega. Hi ha una ruta alternativa, no entrar en el camí de la depuradora, continueu recte i creueu l'urbanització "Conde de Jaruco" fins trobar la carretera de Lloret a Vidreres per a continuar la ruta
Llarga pujada amb desnivell. Estem en el Camí Vell de Lloret de Mar a Tossa de Mar
No és de pas obligat. Uns metres abans es pot agafar en la bifurcació a la dreta. La nostra ruta segueix per l'esquerra i voreja aquest pas complicat