Dificultad técnica   Moderado

Fecha de realización marzo 2015

1,5
2,9

cerca de la Morera de Montsant, Catalunya (España)

Reestrena de la via ferrata de la Morera del Montsant, després d’estar tancada quatre anys per mal estat. (Reoberta el 26 de febrer de 2015). Molt bon treball de rehabilitació i amb un material excel•lent. Agrair a la Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya i els Bombers de la Generalitat i a tothom que hi hagi col•laborat, per la tasca realitzada. Ja des del inici es pot veure el gran treball realitzat en la rehabilitació: Mosquetons per anar assegurant a qui ho necessiti, reunions per rapelar, etc., que continuaran per tot el tram equipat.

Es tracta d'una via ferrata de nivell K3, que fins i tot gent amb poca experiència s’hi podrà aventurar. No hi ha cap desplomat i les grapes estan prou juntes.
Té un recorregut de 6 km, des quals 1,7 ho són d’aproximació, uns 600 metres de recorregut equipat i uns 3,5 de retorn. El temps total que vàrem fer servir van ser 2 h i 36’, dels quals 1 h 42’ van ser en moviment. El desnivell total acumulat és de 437, començant als 700 metres i arribant al 1102.
Per arribar, just abans d’entrar a la Morera del Montsant per la TV7021, agafarem un desviament a la dreta que porta a un pàrquing. Encara podrem mirar de deixar un cotxe just al costat de l’oficina d’informació del parc natural de les serres del Montsant, però aquest es petit i el cap de setmana acostuma a estar ple.
Un cop al punt d’informació, seguirem la indicació i un cop estiguem sortint del poble, de seguida ens desviem a l’esquerra, durant uns vint minuts, i estarem pendents d’un rètol que ens indicarà el punt que em de deixar el camí per fer l’aproximació final. Des de allí tot és pujada. Seguirem les fletxes vermelles fins al peu d el inici de la via, on trobarem una placa.
El primer tram es una pujada vertical, que no és complicada, arivant al final del tram que haurem de baixar com si fessim un petit ràpel, aferrats per una cadena.
Ara es pot donar la possibilitat de que ens costi trobar el camí. Després del petit ràpel amb la cadena, hem de segui cap a la dreta, per buscar un pas a l’esquerra on hi ha un cable de vida i seguir per allí. (Hi ha forces marques de pas per tot aquell lloc i ens pot fer despistar). És l’únic tram on pot es troba a faltar alguna indicació.
Ara arribem a la part més espectacular de la via. Un petit pont tibetà entre dues parets i si mirem cap a dalt, veurem un altre pont. Passarem el petit, pujarem la agulla i passarem pel pont tibetà d’uns nou metres (en dos trams).
I ja quasi arribem al final. Una pared que començarem a pujar per esglaons i acabarem aferrant-nos a tres trams de cadenes, ens deixaran a la Serra Major.
D’allí, buscarem les fites que ens duran cap al camí de Capçada, el qual no té pèrdua. És qüestió d’anar seguint fites i camí fins veure una pal indicador de metall, que hem de prendre cap a la dreta.
Si voleu acabar de gaudir i aneu amb una horeta i mitja de sobres, us recomano que arribeu fins el grau del Carrasclet. Però en comptes de baixar per allí, feu el camí que us portarà al grau de Barrots, passant pel mirador del Montsant (una agulla amb unes vistes molt maques).