Dificultad técnica   Difícil

Fecha de realización junio 2015

1,9
3,8

cerca de Saldes, Catalunya (España)

Dissabte passat vam realitzar la via Estasen que porta al cim del Caldarer.

La via l'he considerat com a díficil, tot i que s'ha de dir que per gent que escali és fàcil, ja que com a molt hi ha passos de IV o IV+ si apures molt.

La via està bastant desequipada, nosaltres vam fer servir el semàfor d'aliens i el gris i el 0,75 i 1 (repetit) de Black Daemon. Per fer-ho bé, no cal repetir el 1 i en comptes d'això portar el número 2 i si es vol anar sobre segur portar el 3 ( aquest últim només cal amb un pas, jo no el portaria). També portavam tascons

Nosaltres anavam amb la ressenya de la foto. Val a dir: 1r Reunió en un arbre.
La 2n i 3r tirada les vam ajuntar (3r reunió amb 2 claus). 4r reunió amb 2 claus desprès de fer el flanqueig. A partir d'aquí, vam anar amb ensamble fins la R7. A partir d'aquesta i fins al cim, s'han de muntar totes les reunions.

La via en si no és molt exigent, però tota l'activitat en conjunt és una mica dura.

S'ha de contar més o menys 1h30min d'aproximació, 4 o 5 hores de via i 1h i algu de tornada al cotxe.

Si no s'ha fet és molt recomenable.

Per tal de fer el descens, nosaltres vam optar de fer-ho pel camí normal i anar a buscar la tartera.!!!