Dificultad técnica   Moderado

Fecha de subida 9 de septiembre de 2015

Fecha de realización septiembre 2015

7,5

cerca de Usall, Catalunya (España)

Aquesta és la ruta que proposa el Centre de BTT del Pla de l'Estany i que té el número 6 i que ells qualifiquen com a difícil i en els rètols indicatius, que són molts, marquen en vermell. El punt de sortida és Melianta on hi ha molts llocs per aparcar. Una bona idea és fer-ho a la carretera de Fontcoberta, així es té ja s'és a punt per marxar.

Se surt de Melianta en direcció a Fontcoberta i al final del poble, en una rodona, es va per un camí asfaltat cap al nucli de la Farrés, que es deixa de costat i s'inicia una baixada pronunciada. De seguida, però, es veu el poble de Fontcoberta amb l'excepcional església de Sant Feliu. Se surt del poble per la carretera, que se segueix un petit tram, fins que es gira a la dreta i es fa un llarg tram de pujades i baixades molt ombrívoles fins a Vilademí.

Es travessa el poble de Vilademí i de seguida es gira a la dreta per tornar enmig dels boscos, es passa pel costat del mas Tonet i finalment s'arriba a la carretera d'Ollers. Aquí es gira a l'esquerra i se segueix un tram de carretera, fins que en un trencall, es deixa i es continua cap a l'esquerra. Aquest camí porta a diversos masos, un dels quals, s'ha de rodejar per un camí ple d'herbes. S'arriba a una granja i es gira cap a l'esquerra de nou, a partir d'aquí comença un tram amb força pujada i un camí ple de pedres. Després d'un collet i d'un terreny més favorable, s'arriba a un trencat on es gira a la dreta i es baixa fins a la vall del Fluvià. Es travessa la GI-554 i després de fer un camí un punt tècnic, s'arriba a Esponellà.

Es travessa el poble i se surt en paral·lel al riu. Aviat es veu una presa, una central elèctrica i les restes d'una església de Sant Miquel excavada a la pedra i penjada a la muntanya (foto 6). Abans de la presa, cal girar a l'esquerra i iniciar una bona pujada que porta fins al pla de Martís. A dalt hi ha les cases dels enginyers que van fer la presa, un mirador del riu i una residència geriàtrica. Aquí s'agafa la carretera i s'arriba fins a Martís, on es pot veure, si hi ha aigua, el clot d'Espolla. Al peu de la carretera també hi ha un interessant pont romànic i una creu de terme.

Es continua cap a Serinyà per una carretera local, no cal entrar al poble quan s'hi arriba, sinó rodejar-lo. Els espais ara són més oberts i val molt la pena la vista que es té de la Mare de Déu del Mont. Se segueix el track fins que va paral·lel a la C-66, per girar de cop cap a l'esquerra. S'arriba a la platja d'Espolla, que també cal veure quan plou i no seca. Aquest punt ja és als afores de Melianta, arribar-hi no té cap problema i només cal travessar la carretera per trobar el punt de sortida.

Qualifico la sortida com a moderada per la llargada i perquè durant el recorregut hi ha unes quantes rampes dures. Pel que fa a l'orientació, hi ha abundància de senyals del Centre de BTT, gairebé a tots els trencants, cosa que fa que sigui fàcil de seguir. L'IBP és de 46BYC.