6,9

cerca de Setcases, Catalunya (España)

RECORDA si et posiciones sobre el nom de l'excursió es posarà de color blau, clica amb l'esquerra i enllaçaràs amb les fotos de l'excursió que estant al Picasa.
LA RESTA DE FOTOS ESTAN EN LA EXCURSIÓ Ulldeter-Estanys de Carança-Refugi del Ras-Campilles-Refugi Dona Pa-Thuès Entre Valls.

Aquesta excursió la va fer el Centre Excursionista d'Olot el dia 29-08-2010, el coordinador era en Florenci Padrosa.

Sortida, aparcament del refugi d' Ulldeter (Setcases). Arribada Thuès Entre Valls (Catalunya nord, França).
Agafarem el camí que puja al Refugi d'Ulldeter , és el GR 11 (senyals de pintura vermella i blanca), camí ben fressat i sense pèrdua, el seguirem tot passant per el Refugi, el Coll de la Marrana, el Coll de Tirapits i el Coll de Carança. Aquí deixarem el GR que continua fins a Núria i agafarem el camí que baixa (direcció nord) a trobar els primer Estanys de Carança, Estany Blau, Estany Negre.
A partir de l' Estany Negre el camí sempre segueix el rec d'aigua fins trobar l'Estany Gran o de les Truites. Continuarem baixant sempre seguint el Riu de Carança, estones per el costat est i altres per oest fins trobar el Refugi del Ras de Carança. Aquí per l'Oest puja el camí que va al Coll Mitja, per l'est marxa el camí que ens retornaria a Valldeter per Basivers, nosaltres continuarem baixant tot seguint el riu fins a trobar una cruïlla de camins.
El que puja en direcció nord-oest és el que va a Thuès passant per Campilles i el refugi de Dona-Pa. És el camí de tota la vida que es fa servir per pujar i baixar el bestiar a les altes valls de Carança o quant baixa molta aigua i no es pot passar per les palanques. Seguirem el que continua baixant seguint el riu, més endavant ja entrem dins del gran engorjat de Carança.
Quant aquest es va fent estret trobarem las primeres palanques i ponts basculants que ens ajudaran a passar el gran engorjat. Desprès d'una estona d'haver deixat las palanques, trobarem un cruïlla de camins. El que marxa per la cara est del riu, baixa de forma molt tranquil·la a Thuès. Nosaltres seguirem per el que travessa al riu i va per la cara de l'oest, ja que és molt aeri i espectacular, es va obrint a pic i pala per fer el canal de l'aigua de la central elèctrica de Thuès.
Després de sortir de l'engorjat, trobarem el camí (costat oest) que baixa de Campilles i Dona Pa. A pocs metres tenim una cruïlla de camins, el que marxa de pla va a Fontpédrouse, Agafarem el que baixa al riu, en arribar a baix trobem el camí que ha baixat per la cara est. Seguirem riu avall i aviat sortirem de l'engorjat i serem a Thuès Entre Valls. També podeu veure:

Vallter-Bastiments-Estany de Coma Mitjana-Refugi Matutano-Refugi del Ras de Carançà-Coll del Pal-Pic de Serra Gallinera

Vallter-Estanys,Bacivers,Coma Mitjana-Refugis, Matutano, Ras de Carançà-Jaçes, dels Burros,de Morens

Vallter-Thuès (per Bacivers- Jaça de Rives Blanques-les Corralets)

Ulldeter-Estanys de Carançà-Refugi del Ras-Campilles- Dona Pa-Thuès Entre Valls

Cartografia Editorial Alpina, mapa Puigmal. IGN mapas 2250 ET Bourg-Madame Mont-Louis. 2249 ET Font Romeu Capcir.