• Foto de Fagedas d'en Jordà, de Bassols i Castell de Colltort

Fecha de realización noviembre 2015

4,2
8,4

cerca de Sant Cristòfol de les Fonts, Catalunya (España)

La ruta que és la clàssica que es fa per aquestes contrades, visitant els volcans del Croscat, Santa Margarida i acabant a la Fageda, però jo li posaré una variant que farà bastant més llarg el recorregut. Aquesta variant es que un cop sortim del Volcà de Santa Margarida i anem baixant cap a Sant Miquel Sacot giraré a l'esquerra i seguiré una pista forestal que puja cap a la Serra de Font Pobra i m'endinsaré a la sorpresa del dia, la Fageda de Basssols. poc coneguda però molt bonica. Només passar la Font de Font Pobre agafo un corriol, costerut, a la dreta que, passant pel Pla d'Aiats i el coll de Colltort, hem te qué portar fins les ruines del castell de Colltort, un bon mirador d'aquestes contrades.

Un cop visitat el castell tornare al coll de Colltort i baixaré per un camí, senyalitzat, que hem portara, passant novament per la Fageda de Bassols, fins a l'ermita de Sant Miquel Sacot, on m'ajuntaré un altre cop, amb la ruta normal que es fa per visitar el parc.

D'aquí, només tinc que baixar un xic més, passar per davant de la Cooperativa de la Fageda i, agafant un trencall a la dreta, endinsar-me a la Fageda d'en Jordà, gaudint del silenci que es respira dins aquesta impressionant Fageda , un silenci que, quant tens la sort de visitar-la, quasi a la més absoluta soledat, es tot un plaer pels sentits.

Passejant tranquil·lament, gaudint de tot el que m'envolta, traient fum de la càmera de fotos, tornaré fins el pàrquing de Can Serra, satisfet per haver passat un gran dia envoltat d'una natura absolutament encisadora.